نگرش‌ها به حمل‌ونقل عمومی باید تغییر کند

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگرش به حمل و نقل عمومی باید تغییر کند و دسترسی به آن آسان باشد زیرا حق شهروندان است که به مکان‌های مختلف شهر در کمترین زمان دسترسی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کنند که همین اتفاق سبب افزایش چشمگیر ترافیک شهر در روزهای پایانی سال شده است.

وی با بیان این که ترافیک شهری و ازدحام خودروها آلودگی هوا را در پی دارد که باید به این موضوع توجه شود، افزود: بر اساس گزارش سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در سند تأمین انرژی بخش حمل و نقل کشور تا افق ۱۴۲۰، ادامه دادن وضعیت فعلی، مصرف سوخت را از ۳۳ میلیارد لیتر در سال به ۸۰ میلیارد لیتر خواهد رساند به نحوی که علاوه بر مشکلات آلودگی هوا به یک وارد کننده بزرگ سوخت و انرژی تبدیل خواهیم شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که دیدگاه‌ها باید از امروز تغییر کند، تصریح کرد: باید برای بهبود این وضعیت همچنان حمل و نقل عمومی را توسعه و شبکه دوچرخه سواری را گسترش دهیم، نگاه‌ها باید بر آرام سازی ترافیک باشد، به صرفه اقتصادی حمل و نقل عمومی توجه کنیم و زیرساخت‌های آن را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی اتوبوس‌های برقی و قطار شهری، ادامه داد: نگرش به حمل و نقل عمومی باید تغییر کند و دسترسی به آن آسان باشد زیرا حق شهروندان است که به مکان‌های مختلف شهر در کمترین زمان دسترسی پیدا کنند، از کسانی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند باید در قبال تردد در شهر عوارض دریافت شود تا شاهد بهبود وضعیت ترافیکی شهر باشیم.

زندآور با تاکید بر این که باید در شهر از دوچرخه و موتورهای برقی بیشتر استفاده شود، خاطرنشان کرد: طبق قانون باید سهم مترو را در سفرهای شهری از ۵.۲ درصد فعلی به ۱۰ درصد افزایش دهیم و شهرداری باید برای این موضوع با دولت مذاکره کند تا فناوری خودروهای برقی به کشور وارد شود و مردم برای استفاده از این خودروها تشویق شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: سیستم اتوبوسرانی شهری باید چابک‌ترین سیستم حمل و نقل در شهر باشد تا مسافران را بدون دغدغه و تأخیر جا به جا کند تا مشکلات فعلی کاهش پیدا کند؛ این میراث برای آیندگان بر جا خواهد ماند و باعث می‌شود تا آنها آزرده‌خاطر نشوند.

کد خبر 478082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.