چراغ تئاتر اصفهان روشن شد

نمایش «آن گاه که باران استخوان‌هایت باریدن می‌گیرد» پس از تعطیلی یکساله تئاترهای استان اصفهان،‌ در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از یکسال است که هیچ نمایشی در اصفهان به دلیل شیوع ویروس کرونا روی صحنه تئاترهای شهر نرفته و گرد فراموشی بر این کهنه هنر پاشیده شده است. حالا و پس از این وقفه طولانی، تالار هنر اصفهان اولین نمایش پس از بازسازی را روی صحنه می‌برد. نمایش «آن گاه که باران استخوان‌هایت باریدن می‌گیرد» به کارگردانی فرینا مهرآذر برگزیده شده تا چراغ تئاتر اصفهان را پس از یکسال روشن کند.

این نمایش حاصل بازنویسی نمایشنامه «کودک مدفون» اثر سم شپارد است و محمدعلی کاظمی، ملیحه میمنی، فریبرز ساجدی، عماد قیصری، مهدی جوانمردی و هانیه گلسرخی در آن ایفای نقش می‌کنند. «آن گاه که باران استخوان‌هایت باریدن می‌گیرد» از امروز (یکشنبه) به مدت ۱۳ شب و در ساعت ۱۸ در سالن تماشا تالار هنر روی صحنه می‌رود.

سعید امامی، مدیر تالار هنر اصفهان درباره این نمایش به خبرنگار ایمنا گفت: «آن گاه که باران استخوان‌هایت باریدن می‌گیرد» اولین نمایش پس از بازسازی تالار هنر همچنین اولین نمایش اجرا شده در اصفهان از بهمن‌ماه سال گذشته است. اگر ستاد مبارزه با کرونا تصمیم تازه‌ای نگیرد و مجبور به تعطیلی سالن‌ها نباشیم، این نمایش ۱۳ شب اجرا خواهد داشت.

وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی اجرا، توضیح داد: حدود ۳۵ درصد ظرفیت سالن در اختیار مخاطبان قرار گرفته و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده است. استفاده از ماسک برای مخاطبان اجباری است و پیش و پس از هر اجرا نیز سالن و صندلی‌ها به طور کامل ضدعفونی می‌شود.

امامی درباره امکان اجرای نمایش‌های دیگر در تالار هنر، اظهار کرد: تعداد دیگری نمایش آماده شده و در مرحله تمرین هستند. در نظر داریم در ابتدای سال ۱۴۰۰ در هر دو سالن تالار هنر به صورت هم‌زمان اجرا داشته باشیم و تئاتر اصفهان رونق مجددی داشته باشد.

مدیر تالار هنر در خصوص حمایت‌های این مجموعه از تالار اصفهان در یکسال گذشته، تاکید کرد: طبق فراخوانی که پیش تر منتشر شد، مجموعاً ۲۸ کار مورد حمایت قرار گرفت، با این اتفاق بخش بزرگی از جامعه تئاتر اصفهان درگیر خواهند شد. هر کدام از این کارها در یک مرحله‌ای هستند، برخی درحال بازنویسی، برخی در حال تمرین و برخی هم منتشر مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی افزود: سعی خواهد شد برای تمام این گروه‌ها در شش ماهه ابتدایی سال آینده اجرا گذاشته شود. البته اجرای این نمایش‌ها بستگی به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا و وضعیت اصفهان خواهد داشت.

چراغ تئاتر اصفهان روشن شد

کد خبر 478077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.