اجرای راه حل‌های شهر هوشمند در آزمایشگاه‌های زنده

شرکت‌های کوچک و متوسط مقیاس و استارت‌آپ‌ها می‌توانند راه حل‌های شهرهای هوشمند را در یک محیط شبیه‌سازی شده به صورت رایگان و با راهنمایی‌های تخصصی در آزمایشگاه‌های موسوم به "زنده" در ایتالیا و هلند ارزیابی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا (JRC) برای تأسیس آزمایشگاه‌های زنده در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل یک فراخوان صادر کرده است. این آزمایشگاه‌های زنده برای سنجش راه حل‌های شهرهای هوشمند در شهر ایسپرا در ایتالیا و پتن در هلند در نظر گرفته شده‌اند. هدف از فراخوان این طرح آزمایشی بهبود سیاستگذاری اتحادیه اروپا، پیشرفت فناوری و توسعه راه حل‌های جدید هوشمند در حوزه انرژی و حمل و نقل است.

بنابراین، JRC دو مرکز تحقیقاتی خود را در دو شهر ایسپرا و پتن که دارای یک محیط کنترل شده هستند، برای تأسیس آزمایشگاه‌های زنده در نظر گرفته است. راه حل‌های مورد آزمایش شامل خدمات تحویل درب منزل، سرویس‌های حمل و نقل اشتراکی، حمل و نقل خطی خودکار، تاکسی‌های بدون راننده و هوشمندی زیرساخت‌ها در شهر اسپرا و فناوری‌های مدیریت انرژی، سیستم‌ها و خدمات اینترنت اشیا، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مصورسازی در پتن می‌شود.

امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های پیشرفته آزمایشگاه‌ها به شرکت‌های داوطلب این اجازه را می‌دهد که راه حل‌های شهر هوشمند را در محیط واقعی آزمایش کنند. با توجه به قوانین و مقررات فراخوان صادر شده، زیرساخت‌های مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا (JRC) مانند جاده‌ها، ساختمان‌ها، شبکه‌های آب و برق، و در صورت نیاز زیرساخت‌های اختصاصی مانند منابع محاسباتی، نرم افزارها، داده‌ها، خدمات ارتباطات داده‌ای، خدمات احراز هویت، آماده سازی نمونه، اوراق و پرونده‌های بایگانی شده، مجموعه‌ها، اجرای آزمایشات، پشتیبانی متخصص و خدمات تحلیلی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

بر اساس این طرح ابتدا درخواست‌های ارسال شده از طرف سازمان‌های عمومی و خصوصی به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط و استارت‌اپ‌ها پذیرفته می‌شوند، سپس گروهی از متخصصان داخلی هر سه ماه یک بار اسناد و مدارک دریافتی را ارزیابی می‌کنند و در نهایت با توجه به ارزش علمی و فنی پیشنهادها و ارتباط آن‌ها با سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا، احتمال اجرای طرح‌ها را بررسی می‌کنند.

اجرای راه حل‌های شهر هوشمند در آزمایشگاه‌های زنده

کد خبر 478060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.