۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
هر روز، روز پاکبان است

شهردار میید گفت: در اسفند ماه چند روزی در تقویم استان‌های مختلف ایران به روز پاکبان می‌نامند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

«کار پاکبانان سخت و طاقت‌فرساست همه این را می‌دانند و می‌گویند، اما تا در کنارشان نباشی نبینی نمی‌دانی معنای این سختی چیست؟ تا یک شب زمستان از خانه گرمت بیرون نیایی و جارو کشیدن و جمع کردن زباله‌های کنار خیابان را نبینی، این سختی را درک نمی‌کنی.

وی افزود: نه من و نه تو اینها را نمی‌دانیم که اگر می‌دانستیم بی خیال و گاه از سر تفنن زباله‌ها را از پنجره ماشین به بیرون پرتاب نمی‌کردیم. که اگر می‌دانستیم، کیسه‌های زباله را بی خیال در کنار پیاده رو رها نمی‌کردیم. به واقع نمی‌دانیم که این‌طور رفتار می‌کنیم. نمی‌دانیم که این شب‌ها پاکبانان محله ما چه می‌کنند. صبح‌ها که از خواب ناز بیدار می‌شویم و از خانه بیرون می زنیم نگاهی به دور و برمان می‌اندازیم و نظافت کوچه و خیابان را می‌بینیم امام نمی‌دانیم که نارنجی‌پوشان این شب چگونه شب را بیدار به صبح می‌رسانند تا من و تو صبحی بهتر را آغاز کنیم.

نقوی در ادامه نوشت: شاید فیلم‌ها و قصه‌ها گوشه‌ای از زندگی این انسان‌های شریف را باز بگویند؛ اما دریچه دوربین و مرکب قلم‌ها هم راهی به عمق جان آنها ندارند. هیچیک از ما نمی‌دانیم وقتی آن جاروی دسته چوبی در دستانی پینه بسته بر آسفالت خیابان می‌ساید و برگ‌های ریخته را با تلی از زباله می‌زداید، در دل آن نارنجی پوش چه می‌گذرد. هیچیک از ما نمی‌دانیم در سرش چه غوغایی است، درست همان دم که پیش از طلوع خورشید زیر لب نوایی را زمزمه می‌کند.

هر روز، روز پاکبان است و به احترامشان خم می‌شویم و همتشان را می‌ستاییم.»

کد خبر 478040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.