به حواشی پایان دهید/ رئیس‌جمهور قولی که به اصفهان داد را عمل کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آنهایی که به حواشی روزهای اخیر دامن زدند و این مسائل را پیگیری کردند را به اقدام صادقانه دعوت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که به حواشی پایان دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه شهدا پیش از اینکه به مقام شهادت نائل شوند زمینه شهادت را برای خود هموار کردند، اظهار کرد: بر همه ما لازم است که در مسیر شهدا قرار بگیریم و نسبت به هر مسئولیتی که به عهده داریم بکوشیم.

وی افزود: اگر بنا داریم که متوسل به نردبان شهدا شویم، باید به اخلاص، تقوا و خودسازی بپردازیم زیرا این نرده‌بان آنقدر رفیع و بلند است که هرکسی توان رسیدن به آن را ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید همانند شهدا متصف به صفات و فضیلت‌های انسانی شویم زیرا تنها نام بردن از شهدا، برای هیچ‌کس فضیلت ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر برخی حواشی در اصفهان به سطح کشور نیز کشیده شده است که در جلسه قبل با صراحت در رابطه با آن از خانواده معظم شهدا عذرخواهی کردیم و بازهم وظیفه خود می‌دانیم که اگر جسارتی که یقیناً سهوی بوده به شهدا شده، عذرخواهی کنیم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: آنهایی که به این مسائل دامن زدند و پیگیری کردند به اقدام صادقانه دعوت می‌کنیم؛ اگر موضوعی نیز مطرح شد، مخاطب سخنان کسانی بودند که اشتباهی انجام دادند و در این خصوص غفلت کردند.

ما هم از اصحاب جبهه و جنگ هستیم

وی تاکید کرد: عده‌ای خود را خیلی خانواده شهیدتر و انقلابی‌تر می‌دانند و فکر می‌کنند برای انقلاب سرمایه گذاری بیشتری کردند؛ برای اولین‌بار است که در سال‌های حضورم در شورای شهر چنین مسائلی را مطرح می‌کنم و باید بگویم ما خود از اصحاب جبهه و جنگ هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما نیز برادر ۱۷ ساله خود را به گلستان شهدا سپرده‌ایم و خیلی از اعضای این شورا جز خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

وی تصریح کرد: اگر توصیه کردیم به این مباحث دامن زده نشود به دلیل این بود که می‌خواستیم این مباحث به سطوح بالاتر کشور کشیده نشود، اما برخی به‌جای امر به معروف دنبال مباحث سیاسی رفتند و فضای نامناسبی را ایجاد کردند.

نقش پررنگ مردم و نگاه به محلات در بودجه سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ شهر اصفهان گفت: در مجموع ۹۸۵ نفر ساعت برای بررسی بودجه در شورای شهر زمان صرف شده، تدوین و آماده‌سازی بودجه نیز ۷۰۰ نفر ساعت در شهرداری مرکزی و ۳۰۰ نفر ساعت در شهرداری مناطق زمان زمان برد؛ این ساعاتی است که قابل احصا بوده و یقیناً زمانی که صرف تدوین و بررسی این بودجه شده بیشتر است.

وی افزود: پس از بررسی‌های شورا، بودجه شهرداری، سازمان‌ها و چهار شرکتی که بیش از ۵۰ درصد از سهام آن متعلق به شهرداری، از هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان پیشنهادی شهرداری به ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رسید و در جلسات کمیسیون تلفیق نهایی شد.

نصراصفهانی ابراز امیدواری کرد: از روزهای آغازین ۱۴۰۰ با اهتمام و برنامه‌ریزی‌های لازم زمینه احصا این بودجه را فراهم شود.

وی با اشاره به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ای که به لایحه نهایی بودجه اضافه شد، گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش املاک توسط سازمان قطار شهری، ۲۲۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت، ۱۰۰ میلیارد تومان در منطقه شش و ۱۰۰ میلیارد تومان در سازمان میادین شهرداری، به بودجه اضافه شد.

نصراصفهانی اضافه کرد: رویکرد زیست محیطی، تقویت حمل‌ونقل عمومی، توجه به ابعاد اجتماعی، فرهنگی و خدماتی، اهتمام در زمینه موضوعات رفاهی برای کارکنان و مشارکتی برای مردم از نقاط مثبت بودجه ۱۴۰۰ است و نقش مردم و نگاه به محلات در بودجه سال آینده پررنگ‌تر شده است.

وی روند بررسی بودجه را روان و با کمترین مشکل و بدون هیچ‌گونه گره دانست و گفت: از تمام کسانی که در سرانجام رسیدن بودجه و فراهم کردن فضای عمران و توسعه شهر تلاش کردند تقدیر می‌کنم و امیدوارم اقدامات هرروز بهتر از دیروز دنبال شود و زمینه آسایش، آرامش و رفاه شهروندان اصفهان نیز در این خصوص فراهم شود.

لزوم پرداخت به موقع حقوق، مزایا و رفاهیات کارکنان شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پروژه ساماندهی منارجنبان از دوره‌های گذشته شورا قرار بوده کلنگ زنی شود، اما تا مرز کلنگ‌زنی هم پیش رفت اما با این وجود هنوز اتفاقی رخ نداده است.

وی اظهار کرد: حتی سرمایه‌گذار هم به پروژه ورود کرد که بازهم نتیجه‌بخش نبود؛ در این خصوص گله‌مندیم و لازم است که شهردار اصفهان به سرمایه‌گذار برای سرعت بخشیدن به پروژه تذکر دهد.

نصر اصفهانی با اشاره به تاکید شورای شهر بر پرداخت به موقع حقوق، مزایا و رفاهیات کارکنان شهرداری، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی، به موقع پرداخت کردن حقوق و مزایا کار بزرگ و قابل تقدیری است و همچنان تاکید داریم که مطالبات، عیدی، حقوق و مزایا تمام کارکنان شهرداری به موقع پرداخت شود تا آنها بدون دغدغه سال جدید را آغاز کنند.

لزوم تلاش برای حفظ فضای سبز اصفهان

وی با اشاره به در پیش بودن روز درختکاری و اهمیت حفظ و ارتقای فضای سبز شهر، گفت: اصفهان در گذشته ۱۱ هزار هکتار فضای سبز داشته است، اما اکنون این مساحت به پنج هزار هکتار رسیده که مسئولیت رسیدگی به سه هزار و ۷۰۰ هکتار آن با شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: لازم است شهرداری جهت حفظ این فضای سبز تلاش کرده و اگر شرایط آبی اجازه دهد در گسترش این فضا تلاش شود.

موضع استان در برابر تأمین آب مشخص است

نصراصفهانی با اشاره به افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح آفتاب، خیابان‌های آسمان و تابان و آغاز حفاری خط دو مترو از جبهه غرب توسط رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: در جریان سفر آقای واعظی به اصفهان، وی در تمام جلسات و برنامه‌ها اقدامات مدیریت شهری اصفهان را تحسین کرد که تلاش‌ها برای تحقق این امر جای تقدیر دارد.

وی به مباحث مطرح شده آب در جلسه شورای اداری اشاره کرد و گفت: در این جلسه به رئیس دفتر رئیس جمهور بازهم مطالبه آب برای استان اصفهان تاکید شد و موضع مشخص ما این بود که رئیس جمهور در سفر به اصفهان قول داد که زاینده رود جاری باشد و قرار شد تا پایان این دولت بستر این قول فراهم شود.

کد خبر 478029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.