"عمارت پنج دری" منتشر شد

کتاب "عمارت پنج دری" به نویسندگی نیلوفر فرنام از سوی انتشارات روهان منتشر شد. این کتاب رمانی عاشقانه و جنایی است که دنبال یادآوری سنت‌های اصیل ایرانی در فضای سنتی دهه ۳۰ است

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمان‌های سبک عاشقانه همیشه یکی از محبوب ترین آثار ادبی در میان مردم بوده است. توجه به روابط عاطفی و برانگیختن احساس مخاطب دو ویژگی مهم این نوع از رمان است. آمیخته شدن احساس و جنایت در روند داستان، رمان عاشقانه جنایی را به وجود می‌آورد. پیچیدگی را می‌توان مهم‌ترین ویژگی رمان‌های جنایی و رازآلود دانست. کاترین لور در مقاله‌ای با عنوان " رمان و خوانندگان رمان" در باره ویژگی‌های خوانندگان این آثار می‌گوید: خواننده خود نویسنده است. او با استفاده از تخیل خود دنیایی واقعی- خیالی را باز می‌آفریند که واژه‌های سیاه و سفید به تدریج و به طور راز آلودی بر صفحه نقش زده زده‌اند. "عمارت پنج دری" رمانی ایرانی است که سعی در پیوند دادن عشق، راز آلودگی و سنت‌های فراموش شده دارد.

نیلوفر فرنام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: داستان این کتاب در دهه ۳۰ اتفاق می‌افتد. نوع رمان عاشقانه جنایی است. عمارت پنج دری روایت خانواده‌ای تقریباً سطح بالا است که مهمانی وارد خانه آنها می‌شود. از آن پس اتفاقاتی رخ می‌دهد که حالت راز آلود و جنایی به داستان می‌دهد.

وی با اشاره به شخصیت اصلی داستان افزود: ماه منیر شخصیت اصلی این داستان است. او دختر جوانی است که ما داستان را از زبان او می‌خوانیم. در واقع توصیف اتفاقات و فضا سازی ها از زاویه دید ماه منیر تصویر می‌شوند.

این نویسنده با بیان این که" عمارت پنج دری سومین کتاب من است" تصریح کرد: هر نویسنده‌ای دیدی به زندگی اطرافیان دارد. به دلیل این که به دهه ۳۰ علاقه داشتم، داستان را در این دهه شرح کردم. روایت کتاب‌هایی که پیش از این نوشتم نیز در زمان پیش از انقلاب رخ می‌دهد.

فرنام با اشاره به ایده اولیه کتاب خود، اضافه کرد: به نظرم ما از برخی مسائل چون آداب و رسوم دور افتاده‌ایم. بر همین اساس تصمیم گرفتم که این مسائل را بر اساس آنچه از بزرگ‌ترها شنیده بودم، به تصویر بکشم تا برای نسل جدید حالت ملموس‌تری داشته باشد.

وی با بیان این که "عمارت پنج دری" نام عمارتی است که اتفاقات در آن رخ می‌دهد" گفت: قصد داشتم شرایط دهه ۳۰، نوع زندگی، تصمیمات بزرگ‌ترها و غیره را بیان کنم و به همین دلیل به دنبال این سوژه رفتم.

این نویسنده ادامه داد: بدون تحقیق هیچ کاری را انجام نمی‌دهم، برای نوشتن این کتاب از کسانی که اطلاعاتی از آن دهه داشتند تحقیق و پرس و جو کردم و بر اساس ذهنیت خود آن را تصویر سازی کردم.

کد خبر 478013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.