آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون علیه کرونا در استان یزد خبر داد و گفت: در این مرحله علاوه‌ بر کادر درمان بخشی از سالمندان آسایشگاه سالمندان و جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد نیز واکسینه خواهند شد.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برنامه ایمن سازی علیه کرونا در استان یزد همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار کرد: مرحله دوم واکسیناسیون در تعدادی از شهرستان‌های استان یزد از امروز آغاز شده و تعداد دیگری از شهرستان‌ها از جمله شهر یزد فردا انجام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در این مرحله واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان با اولویت کارکنانی که در ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا هستند، خواهد بود، البته در این مرحله بخشی از سالمندان ساکن در آسایشگاه سالمندان و جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد نیز واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در یزد، افزود: بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان همچنان ۳ رقمی است و در حال حاضر بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۱۷۶ تن رسیده و از این تعداد، ۵۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال شاهد عادی انگاری افراد در جامعه هستیم که اگر ادامه یابد شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتر و بازگشت روزهای سیاه کرونایی خواهیم بود.

کد خبر 477907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.