المپیادهای علمی ۱۵ اسفند برگزار می‌شود

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش اصفهان جزئیات ثبت نام و برگزاری المپیادهای علمی در ۱۵ اسفندماه در ۱۲ رشته تحصیلی و اعزام دانش‌آموزان برتر به المپیادهای جهانی را تشریح کرد.

کلیم‌الله بابابی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه هرسال المپیادهای علمی در کشور با محوریت سازمان ملی پرورش استعداهای درخشان و دانش پژوهان جوان برگزار می‌شود، اظهار کرد: المپیادها در چند مرحله انجام می‌شود، در مرحله اول در دی ماه ثبت‌نام دانش‌آموزان شروع شده و اسفندماه در آزمون شرکت می‌کنند، امسال قرار است آزمون از ۱۵ اسفندماه آغاز شود و در چند روز در ۱۲ رشته کامپیوتر، جغرافی، علوم زمین، شیمی، تفکر و کارآفرینی، نجوم و اختر فیزیک، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، زیست شناسی، ریاضی، اقتصاد، مدیریت و ادبیات رشته برگزار شود.

وی افزود: بعد از برگزاری آزمون تعدادی از دانش آموزان به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند و سال گذشته در استان اصفهان حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز شرکت کننده در آزمون بودن که از این تعداد ۵۴۵ نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: هر سال آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، متأسفانه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این آزمون به تعویق افتاد و با چند ماه تأخیر در مردادماه برگزار شد و تا اعلام نتیجه نهایی این برنامه تا پاییز امسال طول کشید و از تعداد ۵۴۵ نفر راه یافته به مرحله دوم ۴۲ نفر به مرحله سوم المپیاد راه پیدا کردند.

بابایی با بیان اینکه افراد برتر راه یافته به مرحله سوم هر سال تابستان به مدت ۲ ماه کلاس حضوری سپری می‌کنند، اضافه کرد: در پایان این دوره دو ماهه آزمونی از دانش آموزان گرفته می‌شود و نفرات برتر و رنگ مدال آنها مشخص می‌شود، امسال به دلیل شیوع کرونا کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شد و در پایان از تعداد ۴۲ نفر دانش‌آموز استان اصفهان ۴۰ نفر در آزمون پایانی شرکت کردند.

۳۵ دانش‌آموز اصفهانی موفق به کسب مدال شدند

وی خاطرنشان کرد: بعد از شرکت این تعداد دانش آموز ۳۵ نفر موفق به کسب مدال شدند که ۱۴ مدال طلا، ۱۴ مدال نقره و ۷ مدال برنز را دانش آموزان استان اصفهان کسب کردند و نمره ۵ نفر از دانش آموزان به حد نصاب کسب مدال نرسید و موفق به کسب مدال نشدند.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش اصفهان، اظهار کرد: برای دانش آموزانی که موفق به کسب مدال طلا شدند در پایان دوره یک ساله، آزمونی گرفته می‌شود و تیم ملی کشور در آن رشته در سال ۱۴۰۰ انتخاب می‌شود و این دانش آموزان برای مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

بابایی در خصوص اعزام تعداد دانش‌آموزان برای المپیاد جهانی از سطح کشور در ۸ رشته، اظهار کرد: تعداد ۶ نفر دانش‌آموز برای المپیاد ریاضی، ۴ نفر برای المپیاد شیمی، ۴ نفر برای المپیاد کامپیوتر، ۴ نفر برای المپیاد جغرافی، ۴ نفر برای المپیاد زیست شناسی، ۵ نفر برای المپیاد فیزیک، ۵ نفر برای المپیاد نجوم اختر فیزیک و ۴ نفر برای المپیاد علوم زمین از کل کشور از بین دانش آموزان صاحب مدال طلا گزینش شده و برای المپیادهای جهانی امسال اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ۸ رشته تعداد ۴ رشته جدید نیز وارد عرصه المپیادهای جهانی شدند و هنوز در مورد این رشته‌ها به جمع بندی کامل نرسیدند و در حال رایزنی با کشورهای دیگر هستند تا در مورد این رشته‌ها به تفاهم نهایی برسند.

کد خبر 477897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.