سیر نزولی فروش تراکم در شهرداری اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری کسب درآمدهای خود را از طریق فروش تراکم کاهش داده است، گفت: شهرداری در سال‌های اخیر از ابزارهای نوین مالی از جمله قانون ارزش افزوده بهره‌مند شده است.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سیر نزولی فروش تراکم در بودجه شهرداری در چهار سال اخیر، اظهار کرد: سال ۹۶ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری را از طریق تراکم کسب کردیم، اما در سال ۹۷ بودجه شهرداری به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافت و این نسبت کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ بودجه شهرداری چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، افزود: بودجه سال‌جاری شش هزار میلیارد تومان و بودجه سال ۱۴۰۰، ۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به میزان کاهش درآمد شهرداری از طریق فروش تراکم در بودجه ۱۴۰۰، تصریح کرد: در بودجه سال آینده شهرداری که در مرحله تصویب است، نسبت درآمد تراکم تقریباً به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری کسب درآمدهای خود را از طریق فروش تراکم کاهش داده است، گفت: شهرداری در سال‌های اخیر از ابزارهای نوین مالی از جمله قانون ارزش افزوده بهره‌مند شده است.

طهرانی ادامه داد: با توجه به اینکه سهم شهرداری سه درصد از قانون مالیات بر ارزش افزوده است، در تعامل با اداره کل مالیات، سهم شهرداری را به صورت شفاف دریافت می‌کنیم که نسبت درآمدی آن به سال‌های گذشته تقریباً چند برابر شده است.

وی دیگر ابزار نوین مورد استفاده شهرداری را موضوع مشارکت دانست و خاطرنشان کرد: به جای فروش املاک شهرداری به صورت خام، با سازندگان مشارکت کرده و از ارزش افزوده ساختمان‌ها نیز بهره‌مند می‌شویم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: در سال‌های اخیر شهرداری به خوبی از اوراق مشارکت استفاده کرده و سهم شهر اصفهان را از اوراق مشارکت به دست آورد به طوری که در این راستا اعداد خوبی را برای حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی دریافت کردیم.

وی افزود: ساماندهی پرداخت عوارض خودرو، عوارض ساختمان و سایر درآمدهای پایدار شهرداری که شهروندان می‌توانند با ابزار الکترونیکی پرداخت‌های خود را آسان انجام دهند که این روند تأثیر بسیار خوبی بر درآمدهای شهرداری گذاشته است.

طهرانی با بیان اینکه شهرداری سالانه در صدد کاهش نسبت تراکم در بودجه است، اظهار امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته تراکم فروشی در شهرداری به عنوان منبع درآمد محسوب نشود.

کد خبر 477876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.