دومین محموله واکسن کرونا وارد اصفهان شد

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: برای آغاز مرحله دوم واکسیناسیون ۵ هزار و ۵۰ دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شده است و همچنان کادر درمان در اولویت دریافت هستند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تعداد دوز واکسن جدیدی که به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شده است، اظهار کرد: برای آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۵ هزار و ۵۰ دوز واکسن جدید به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده و همچنان کادر درمان برای انجام واکسیناسیون در اولویت هستند.

وی با اشاره به اینکه برای واکسیناسیون کادر درمان اصفهان حدود ۲۰ هزار دوز واکسن نیاز است، ادامه داد: برای واکسیناسیون کادر درمان استان اصفهان به جز دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیش از ۲۰ هزار دوز واکسن نیاز است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه هنوز برای واکسینه کردن افراد بعد از کادر درمان دستور و ابلاغی دریافت نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: قرار است هر هفته یک محموله از روسیه واکسن وارد کشور شود و تاکنون حدود ۵ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک وی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته و بیش از ۱۵ هزار دوز واکسن برای کادر درمان دانشگاه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه افراد باید برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا از حضور در تجمعات خودداری کنند، تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا باید جدی گرفته شود و عادی انگاری درباره کرونا احتمال ورود به موج جدید را بیشتر می‌کند.

فدایی با بیان اینکه علائم کرونا ویروس معمول با کرونا ویروس انگلیسی تفاوتی ندارد، اضافه کرد: مواردی از ابتلاء به کرونا ویروس با جهش انگلیسی در استان دیده شده و افراد باید به شدت مراقب باشند، همچنین نباید تنها دنبال تعیین تعداد بیماران مبتلا به کرونا انگلیسی باشیم، چرا که وجود جهش‌های دیگر نیز در دنیا مشاهده شده است و راهکار مهم، پیشگیری از گردش ویروس در جامعه است تا از جهش‌های بیشتر ویروس جلوگیری شود.

کد خبر 477860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.