شهرداری شاهرود معین توسعه شهرستان میامی شد

شهردار شاهرود گفت: شهرداری شاهرود معین توسعه شهرستان میامی (میامی_رضوان) شد.

به گزارش ایمنا، علیرضا حاجی‌محمدعلی در این باره اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته و محرومیت‌زدایی، طی حکمی از سوی علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، شهرداری شاهرود در راستای توسعه و عمران شهری به‌عنوان شهرداری معین توسعه شهرستان میامی (میامی_ رضوان) تعیین شد.

وی با بیان اینکه تحول و توسعه شهری با ارتقای سطح فرهنگ اجتماعی محقق می‌شود، بر ضرورت افزایش مشارکت شهروندان در انجام امور شهری تأکید کرد.

شهردار شاهرود ادامه داد: تحقق ایده‌آل‌های مدیریت شهری علاوه بر جذب منابع پایدار، نیازمند جلب مشارکت‌های مردمی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید شهر را از خودشان بدانند، افزود: ازنظر فرهنگی شهر خوب و مطلوب علاوه بر مدیریت شهری کارآمد نیازمند داشتن شهروندانی است که شهر را از خودشان بدانند و برای توسعه آن تلاش کنند.

حاجی‌محمدعلی با بیان اینکه نقش شهرداری‌ها در زمینه تحول و توسعه شهری بسیار حساس است، گفت: پرداخت به‌موقع عوارض و بهای خدمات به مدیریت شهری، همچنین مشارکت در حفظ منابع و فضاهای شهر از جانب شهروندان، نقش به‌سزایی در مدیریت مطلوب شهر، افزایش خدمت‌رسانی، تسریع در اجرای پروژه‌های شهری و ارتقا کیفیت پروژه‌ها دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد درآمدهای پایدار شهری از ملزومات وظایف مدیریت شهری است و درآمد به‌طور ذاتی نباید برای ساختار سازمانی هزینه‌ساز باشد و ضرورت دارد در بستر زمان توسعه پیدا کند.

حاجی‌محمدعلی خاطرنشان کرد: بی‌شک ادامه این روند موجب ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود و این مهم در رأس وظایف مدیریت شهری شاهرود نیز قرار دارد.

منبع: فارس

کد خبر 477848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.