آماده‌سازی فضای شهری مشهد برای استقبال از بهار ۱۴۰۰

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از تولید و آماده‌سازی شش هزار مترمکعب خاک ترکیبی غنی از مواد آلی و تولید شده از ضایعات فضای سبز این کلانشهر به منظور ایجاد بستر کاشتی مناسب برای گل‌های فصلی استقبال از بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

سید علی اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری مشهد در سال‌های اخیر در زمینه تولید خاک ترکیبی مورد نیاز در فضای سبز شهری، به خودکفایی رسیده و یکی از مهمترین موارد استفاده از این نوع خاک‌ها در گل‌کاری‌های استقبال از بهار است.

وی ادامه داد: در همین راستا فرآیند آماده سازی خاک ترکیبی به منظور استفاده در عملیات استقبال از بهار ۱۴۰۰، از اواسط سال جاری شروع شده و همچنان ادامه دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها امسال شش هزار متر مکعب خاک ترکیبی در گل‌کاری‌های سطح شهر استفاده می‌شود.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: تاکنون بیش از ۹۰ درصد خاک مورد نیاز در گل‌کاری‌های استقبال از بهار در میان مناطق ۱۳ گانه شهر توزیع شده و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در خصوص آماده‌سازی خاک مورد نیاز برای فلاورباکس‌های سطح شهر نیز، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب خاک ترکیبی تهیه شده است تا بستر کاشت مناسبی برای گل‌های فصلی کاشته شده در این فلاورباکس‌ها ایجاد شود.

انتظام گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها با مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد مقرر شد همه فرآیندهای گل‌کاری، لکه گیری و بازپیرایی فضاهای سبز شهر مشهد تا ۲۰ اسفند ماه به اتمام برسد.

کد خبر 477782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.