اورتون تا ۲۰۲۴ صاحب ورزشگاه جدید می‌شود

انجام پنج هزار تست کرونا در شهر منچستر، اقدام خیرخواهانه راننده تاکسی مسلمان، طراحی پروژه تالار شهر نوریچ از سوی یک دانش آموز، صدور مجوز ساخت ورزشگاه اورتون و ایجاد دو گذرگاه نشانه گذاری شده در دوبلین، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای اخیر شورای شهر لیورپول، مجوز ساخت ورزشگاه جدید اورتون را صادر کرد که بیش از ۵۲ هزار نفر گنجایش دارد و قرار است با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون پوند ساخته شده و تا سال ۲۰۲۴ به بهره برداری برسد.

با بهره‌برداری از این ورزشگاه تیم فوتبال اورتون، دومین تیم شهر لیورپول در ورزشگاه جدید میزبان رقبایش خواهد بود. شورای شهر لیورپول با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد که این پروژه در تاریخ وعده داده شده به نتیجه نهایی برسد.

منچستر؛ انجام ۵ هزار تست کرونا در شهر

همزمان با شیوع بیشتر کرونای انگلیسی در جهان، استان‌ها و شهرهای انگلیس نیز برای مقابله با ویروس جهش یافته کرونا تلاش می‌کنند، در همین راستا شورای شهر منچستر از انجام پنج هزار تست کرونا از شهروندان این شهر خبر داد و از همکاری خوب مردم تشکر کرد، در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

"پس از دو هفته آزمایش کووید ۱۹ برای افرادی که در مناطقی از جنوب منچستر زندگی می‌کنند، این برنامه اکنون در حال اتمام است، قابل ذکر است که بیش از پنج هزار نفر تست را انجام داده و ما از همه آنها به خاطر تلاش خود برای حفظ امنیت منچستر تشکر می‌کنیم. "

اورتون تا ۲۰۲۴ صاحب ورزشگاه جدید می‌شود

دوبلین؛ ایجاد دو گذرگاه عابر پیاده نشانه‌گذاری شده

صفحه اختصاصی شورای شهر دوبلین با انتشار تصاویری از ایجاد دو گذرگاه عابر پیاده نشانه گذاری شده مخصوص عابران پیاده این شهر خبر داد و نوشت: دو گذرگاه عابر پیاده علامت گذاری شده جدید در محله سیدنی مانت گرین و گذرگاه ارتقا یافته عابر پیاده در منطقه کلار مونت برای تسهیل حرکت عابران پیاده در اطراف دهکده سیدنی مونت نصب شده است، امیدواریم از این گذرگاه‌ها نهایت استفاده را ببرید.

با ایجاد این گذرگاه‌ها شهرداری شهر دوبلین قصد دارد مسیرهای اختصاصی عابران پیاده را توسعه داده و مردم این شهر را به استفاده نکردن از خودروهای شخصی ترغیب کند.

لندن؛ تقدیر از اقدام خیرخواهانه راننده تاکسی مسلمان

شورای شهر لندن با صدور پیامی از اقدامات خیرخواهانه فردی بنگلادشی الاصل که ۲۹ ساله و مُحی مقداد نام دارد تشکر کرده و وی را انسان بزرگی خطاب کرد. او هر روز به مدت چهار ساعت و به صورت داوطلبانه کار شستن متوفیان مسلمان کرونا را بر عهده گرفته است.

همزمان با شیوع کرونا، وی تصمیم گرفت تا آنجا که می‌تواند برای کارهای مختلف در مسجد شرق لندن وقت گذاشته و حتی مواد غذایی و دارو برای همشهریان تهیه کند، وی همچنین در شست‌وشوی اجساد در چند ماه اول همه گیری، کمک زیادی کرده است.

محی در این خصوص می‌گوید: شستن اجساد برای دفن افتخار بزرگی است، در اسلام معتقدیم که شستن اجساد قبل از دفن آنها کار بسیار ارزنده‌ای است، بنابراین برای من افتخار واقعی این بوده است که چنین کاری انجام داده‌ام.

در یک سال گذشته او به بیش از ۵۰۰ خانوار کمک کرده است، علاوه بر این وی بیش از یک هزار بسته مواد غذایی به خانواده‌های در قرنطینه تحویل داده و حداقل پنج جسد را در روز شسته تا آنها را برای دفن آماده کند.

محی می‌گوید: ما در بحران کووید ۱۹ تا آنجا که می‌توانیم باید از یکدیگر حمایت کنیم، من فقط می‌خواهم به نسل جوان این انگیزه را بدهم که وقت آزاد خود را به منظور داوطلب شدن برای انجام کارهای خیریه صرف کنند.

اورتون تا ۲۰۲۴ صاحب ورزشگاه جدید می‌شود

نوریچ؛ یک دانش‌آموز تالار شهر را طراحی می‌کند

شورای شهر نوریچ با انتشار تصویر آینده تالار مرکزی شهر در فضای مجازی نوشت: تالار شهر در منطقه ماین کرافت و امروز آسمان به آبی نزدیک است، این اولین ساختمان در پروژه نوریچ است که توسط یک دانش‌آموز ساکن شهر اجرا شده و وی قصد دارد با استفاده از برنامه‌های شهرسازی، سایر نشانه‌های شهر را بازسازی کند.

شورای این شهر با نظرسنجی از شهروندان نوریچ قصد دارد از طرح‌های آنان در توسعه شهر استفاده کند و در این راه هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

کد خبر 477764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.