اجرای طرح درختکاری مشهد با پویش «نفس عمیق شهر»

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: تمام اقدامات مربوط به طرح درختکاری مشهد در قالب طرح «نفس عمیق شهر» در حال انجام بوده و بخشی از این اقدامات در پروژه کوه پارک، بوم پارک، کمربند سبز و نیز احداث بوستان‌های زیر و درشت در مناطق مختلف شهر عملیاتی شده است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دلیل استقبال شهروندان از سامانه الکترونیکی طرح اهدای نهال رایگان در هفته درختکاری، ثبت درخواست رایگان تأمین و کاشت درخت در مشهد تا نیمه اسفندماه تمدید شد.

وی ادامه داد: به زودی با اجرای ۳۰۰ هکتار درختکاری در پروژه ساماندهی کشف رود و ایجاد بوم پارک، ۱۲۰۰ هکتار درختکاری در ارتفاعات جنوبی شهر و همچنین درختکاری گسترده در پروژه‌های رود پارک و کشت پارک، بخش مهمی از پازل طرح نفس عمیق شهر تکمیل خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان این که برای هفته درختکاری امسال ۱۲۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر برای کاشت توسط مردم پیش بینی شده است، تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص کرونایی و با هدف پرهیز از تجمع، شهروندان می‌توانند به صورت غیرحضوری برای دریافت نهال‌های مثمر و غیرمثمر از طریق سامانه Gsms.mashhad.ir اقدام کنند.

وی با تاکید بر این که مشهد به عنوان یکی از کلانشهرهای پیش رو در حوزه محیط زیست، بستر لازم برای درخواست نهال، به صورت الکترونیکی را در اختیار شهروندان قرار داده است، گفت: با اهدای درخت رایگان به شهروندان در قالب این سامانه علاوه بر اطمینان از کاشت نهال در محل ثبت شده در سامانه خدمات مختلف در حوزه نگهداری درخت و نیز تسهیلات تشویقی برای مشارکت شهروندان در آبیاری درختان به شهروندان ارائه می‌شود.

یعقوبی با بیان این که چنانچه ظرفیت پیش بینی شده برای اهدای درخت رایگان به شهروندان تکمیل شود، امکان افزایش تعداد نهال وجود دارد، اظهار کرد: پس از ثبت درخواست، نهال‌ها به وسیله ۶۵ اکیپ در مناطق ۱۳ گانه شهر به آدرس مورد نظر شهروندان ارسال می‌شود.

وی با بیان این که پس از بازدید همکاران از آدرس‌های مورد نظر، متناسب با درخواست شهروندان گونه‌های گیاهی مثمر برای داخل منازل و غیر مثمر برای بیرون منزل توسط اکیپ‌های مورد نظر تحویل یا کاشته خواهد شد، افزود، تأمین پساب با استانداردهای محیط زیستی برای آبیاری درختکاری‌های کمربند سبز پیش‌بینی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به اجرای طرح باغ زندگی و باغ خاطره برای اولین بار در کلانشهر مشهد، ادامه داد: در قالب این طرح شهروندان در چهار محور فرزندان، تازه مزدوجین، اهدا کنندگان عضو و متوفیان می‌توانند اقدام به کاشت درخت و پلاک‌گذاری شخصی کنند.

وی با بیان این که شهروندان برای شرکت در این طرح باید به همین سامانه مراجعه کنند، افزود: در فاز نخست، این طرح در بخشی از بوستان بهار به عنوان باغ خاطره با وسعت پنج هکتار برای یادبود درگذشتگان و اهدا کنندگان عضو اجرا خواهد شد و همزمان از انتهای لادن به سمت قله زو نیز ۳۰ هکتار از اراضی مرتبط با ارتفاعات جنوبی در کمربند سبز برای اجرای طرح باغ زندگی (تازه متولدین و تازه مزدوجین) و باغ خاطره در نظر گرفته شده است.

کد خبر 477742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.