اجرای طرح «خانه‌ تکانی» آستارا در آستانه سال نو

معاون خدمات شهری شهردار آستارا از آغاز اجرای طرح «خانه تکانی شهری» با هدف پاکسازی معابر و فضای عمومی شهر در آستانه سال جدید خبر داد.

شایان ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این طرح شهرداری آستارا با بکارگیری ۳۰ نیرو و ۱۵ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین و سبک، طبق روال سال‌های گذشته تا پایان اسفندماه اقدام به رفت و روب، نظافت و زیباسازی شهر می‌کند.

وی افزود: در این طرح خیابان‌های اصلی و فرعی، بلوارها، کوچه‌ها و سطل‌های زباله پاکسازی و شستشو شده و در ادامه جداول رنگ آمیزی خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا خاطرنشان کرد: بعد از پایان ایام نوروز در صورت مساعد بودن شرایط جوی به منظور مقابله با حشرات موذی، جوی‌های آب و حاشیه خیابان‌ها در محدوده شهری سمپاشی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروهای خدمات شهری علیرغم اینکه در سه شیفت صبح، ظهر و شب زباله‌ها را از درب منازل جمع آوری می‌کنند، اما متأسفانه تعدادی از شهروندان زباله‌های خودشان را در حاشیه رودخانه مرداب که از داخل شهر می‌گذرد، رهاسازی می‌کنند.

ناصری ادامه داد: دسترسی به رودخانه مرداب برای پاکسازی زباله‌ها بسیار سخت، زمان بر و پرهزینه بوده و علاوه بر آن پسماند خشک و تر باعث آلودگی رودخانه می‌شود و چهره زشتی به سیما و منظر شهر گردش‌پذیر و توریستی آستارا می‌بخشد به همین دلیل از شهروندان تقاضا می‌کنیم از رهاسازی پسماند خود در بستر و حاشیه رودخانه خودداری کنند.

وی افزود: برخی افرادی که در محدوده شهری اقدام به ساخت و ساز می‌کنند با رها کردن نخاله ساختمانی و ریختن آب سیمان داخل جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی علاوه بر اینکه باعث انسداد مسیر آن می‌شوند، پاکسازی این نقاط را برای پاکبانان بسیار دشوار می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا خاطرنشان کرد: با توجه به این که قیمت سطل‌های زباله مکانیزه چندین برابر افزایش یافته است به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تمامی سطل‌های قدیمی توسط نیروهای خدمات شهری تعمیر، رنگ آمیزی و نوسازی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شهروندان با رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت خود و دیگران از رهاسازی دستکش و ماسک یکبار مصرف در معابر و امکان عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 477721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.