دریافت واکسن فایزر مانع بروز کرونای بدون علامت می‌شود؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دریافت یک دوز واکسن فایزر می‌تواند تعداد مبتلایان به عفونت بدون علامت کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن فایزر بر کاهش خطر ابتلا به کرونای بدون علامت، مطالعه جدیدی انجام دادند و نتایج آزمایش کادر درمان یک بیمارستان را که هیچ‌گونه علائمی نداشتند، برای مدت دو هفته ارزیابی کردند. هر هفته تقریباً چهار هزار و چهارصد تست PCR از این افراد گرفته شد و تعدادی از شرکت کنندگان این مطالعه واکسن کرونا دریافت کردند.

تقریباً ۰.۸۰ درصد آزمایش‌های گرفته شده از کادر درمان که واکسن کرونا دریافت نکردند مثبت بود در حالی که ۰.۳۷ درصد آزمایش‌های مربوط به افرادی که کمتر از ۱۲ روز از تزریق واکسن کرونای آن‌ها می‌گذشت مثبت اعلام شد. محققان متوجه شدند که خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ بدون علامت بین افرادی که ۱۲ روز از زمان دریافت واکسن آن‌ها می‌گذشت چهار برابر کاهش پیدا کرد علاوه بر این تعداد مبتلایان به کرونای بدون علامت که کمتر از ۱۲ روز از زمان دریافت واکسن آن‌ها می‌گذشت به نصف کاهش پیدا کرد.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که واکسن فایزر نه تنها از افراد در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ بدون علامت محافظت می‌کند، بلکه خطر انتقال ویروس آن را به دیگران کاهش می‌دهد. موضوع قابل توجه اینکه دریافت واکسن نمی‌تواند ایمنی کامل برای افراد به وجود بیاورد و آنها باید همچنان فاصله اجتماعی خود را با دیگران حفظ کنند، دستان خود را بشویند و ضدعفونی کنند، از ماسک استفاده کنند و به طور منظم تست کرونا انجام دهند.

علاوه بر این پژوهشگران دریافتند که دریافت یک دوز واکسن فایزر می‌تواند تعداد مبتلایان به عفونت بدون علامت کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و مانع انتقال آن به افراد سالم شود. به نظر می‌رسد این خبر بسیار خوبی برای بیماران و کادر درمان است، زیرا در این صورت بیمارستان‌ها مکان امن‌تری برای مراقبت بیماران خواهد شد.

کد خبر 477716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.