دانشمندان در حال ساخت «دوقلوی دیجیتال زمین» هستند

دانشمندان در حال توسعه یک «دوقلوی دیجیتال» زمین هستند تا به کمک آن بتوانند وقایع مربوط به گرمایش جهانی که در آینده رخ خواهد داد را پیش بینی کنند.

به گزارش ایمنا، آی ای نوشت: در بیانیه مطبوعاتی مؤسسه فناوری فدرال زوریخ آمده است که نسخه دیجیتالی کل زمین به آنها امکان می‌دهد بتوانند تمام سناریوها را بررسی کنند تا پیش بینی کنند که در آینده چه چیزی رخ خواهد داد.

مطالعه «دوقلوی دیجیتال» در تحقیقی که این ماه در مجله "Nature Climate Change" منتشر شده است به عنوان «شبیه سازی سیستم زمین» توصیف شده است. به گفته محققان این سیستم از چارچوب روش شناختی مرتبط در پیشرفت‌های استثنایی در پیش بینی عددی آب و هوا استفاده خواهد کرد.

هدف این است که این مدل بتواند تأثیرات سیاست‌های اقلیمی و سایر عوامل را قبل از وقوع بررسی کند که این موضوع بهترین راه برای کاهش اثرات گرمایش جهانی است.

این سیستم بخشی از یک پروژه ۱۰ ساله است که توسط اتحادیه اروپا تحت عنوان "Destination Earth" در حال اجرا است. هدف از این پروژه قرار دادن بشریت در مسیر درست دستیابی به کربن خنثی خالص تا سال ۲۰۵۰ است.

دانشمندان Destination Earth می‌گویند آنها برای ساخت مدلی با قابلیت شبیه سازی شرایط پیچیده آب و هوایی با دانشمندان و مهندسان کامپیوتر همکاری نزدیک خواهند داشت.

در بیانیه مطبوعاتی مذکور همچنین آمده است که محققان از هوش مصنوعی و کلان داده برای «سرعت بخشیدن به شبیه سازی‌ها و به دست آوردن مهمترین اطلاعات از مقادیر زیادی داده» استفاده خواهند کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 477688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.