الزامی شدن تست کرونا برای مسافران قشم

با الزامی شدن تست کرونا برای مسافران جهت سفر به جزیره قشم، مسیرهای جدید دور زدن تردد به جزایر با قایق‌های غیرمجاز ایجاد شده است.

به گزارش ایمنا، از ۳ هفته پیش با الزام تست کرونا در بندر شهید حقانی بندرعباس برای مسافران جهت سفر به جزایر قشم و هرمز و اخذ هزینه ۱۵۰ هزار تومانی برای این منظور از مسافران، بازار ترددهای غیرمجاز با شناورهای غیرمجاز در بندرعباس به سمت جزایر داغ شده است.

برخی مسافران برای دور زدن بندر شهید حقانی و تیم‌های ویژه انجام تست کرونا که در این بندر مستقر شده‌اند، از ساحل سورو، خونسرخ و… استفاده کرده و از قایق‌های غیرمجاز برای این منظور با هزینه هر نفر ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان استفاده می‌کنند.

جالب آنکه این شناورها در مدت ۲۰ دقیقه مسافران را حتی تا درگهان قشم نیز حمل می‌کنند و روز به روز نیز بر شمار قایق‌های غیرمجازی که بدین شیوه مشغول فعالیت هستند، افزوده می‌شود.

برخی دیگر از مسافران قشم نیز بلافاصله پس از پیاده شدن از قطار در ایستگاه راه آهن بندرعباس اقدام به کرایه اتوبوس کرده و راهی قشم می‌شوند و خود را در قالب تور مسافری جا می‌زنند.

لزوم چاره‌اندیشی در این زمینه با توجه به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مبنی بر شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی در استان ضروری است.

در این زمینه، فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در بندرعباس اظهار کرد: شناورهایی که بدون گرفتن تست مسافران را جابجا می‌کنند، متخلف محسوب می‌شوند و باید با آنان برخورد شود، دستگاه‌های اجرایی باید با این شناورها برخورد کنند تا شاهد رشد روزافزون ویروس کرونا در استان نباشیم.

با این وضعیت، کنترل مبادی ورودی استان بخصوص در شمال حاجی‌آباد، شمال بستک و غرب پارسیان به منظور جلوگیری از ورود مسافر تفریحی به استان ضروری است تا مبادا این مسافران با خود کرونا به استان آورده و یا با خود کرونای جهش یافته به شهرهایشان ببرند.

این یک هشدار جدی به خصوص در آستانه عید نوروز و تعطیلات آن به شمار می‌رود که با افزایش ترددهای غیرمجاز با قایق‌های غیرمجاز و بحرانی‌شدن وضعیت آب و هوایی دریا در زمان وزش باد، احتمال وقوع حادثه‌ای تلخ و مرگبار را نیز دوچندان می‌سازد.

منبع: فارس

کد خبر 477655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.