افتتاح چند طرح صنعتی و معدنی توسط وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح فردا (شنبه) برای رونمایی از خط تولید گیربکس شش سرعته برای محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو و افتتاح چند واحد تولیدی در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی به استان قزوین سفر خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، علیرضا رزم‌حسینی در شهرک صنعتی کاسپین (یک) خط تولیدی را افتتاح و عملیات اجرایی چند شرکت را آغاز خواهد کرد. همچنین از نمایشگاه نهضت ساخت داخل در این شهرک صنعتی بازدید به عمل خواهد آورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در شهر صنعتی البرز از کامیونت جدید ایرانی شیلر رونمایی خواهد کرد و در مراسم تولید انبوه مینی‌بوس مسافربری پگاسوس گروه صنعتی بهمن دیزل شرکت خواهد کرد.

همچنین طرح توسعه گیربکس شش سرعته شرکت صنعتی نیرو محرکه توسط وی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

علاوه‌براین افتتاح خط تولید جدید ذوب فولاد در استان بوئین زهرا و بهره‌برداری از خط تولید اکسیژن صنعتی و نیتروژن و بازدید از خط در حال راه اندازی میلگرد و شمش ذوب‌آهن بویین زهرا از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر خواهد بود.

ضمن اینکه رزم‌حسینی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین نیز شرکت خواهد کرد.

تولید گیربکس شش سرعته با ۱۳۵ قالب جدید و همکاری ۸۵ سازند

در رابطه با افتتاح خط تولید گیربکس شش سرعته برای محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو توسط وزیر صمت، داود اسماعیل‌پور- مدیرعامل شرکت نیرومحرکه ایران‌خودرو- با بیان اینکه در فرآیند تولید گیربکس شش سرعته ایران‌خودرو ۱۳۵ قالب جدید با همکاری ۸۵ سازنده ساخته شده است، در رابطه با کاهش مصرف ارزی ناشی از تولید این گیربکس، اظهار کرد: صرفه جویی ارزی ۸۷ میلیون دلاری ظرف مدت چهار سال، از دستاوردهای این پروژه توسعه‌ای به شمار می‌رود.

وی، عمق بیش از ۹۵ درصد خودکفایی را مهم‌ترین ویژگی پروژه گیربکس شش سرعته ایران‌خودرو دانسته و گفت: تمامی مراحل طراحی و تولید این گیربکس به دست توانمند متخصصان کشور صورت گرفته است. راناپلاس نخستین محصول مجهز به گیربکس شش سرعته است و به مرور سایر محصولات ایران‌خودرو نیز با نصب این گیربکس عرضه خواهند شد.

طبق اعلام این گروه خودروسازی کاهش مصرف سوخت به ویژه در سرعت‌های بالا، رانندگی در جاده‌ها و اتوبان‌ها، بهبود تعویض دنده و مطلوبیت بیشتر در رانندگی از مزایای گیربکس‌های شش سرعته به حساب می‌آید. ش

کد خبر 477626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.