جنبش سبزسازی در شهرهای جهان سرعت گرفته است

امروزه برنامه‌ریزان شهری، بر نقش اساسی فضاهای سبز بیشتر آگاه شده‌اند به طوری که در اکثر شهرهای جهان جنبش سبزسازی با سرعت چشمگیری در حال اتفاق است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جنبش "همکاری در پیشبرد فوری مبارزه با تغییرات اقلیمی" برای ایجاد شهری پایدار و دوستدار محیط زیست در ادینبرو شکل گرفته است. در راستای این جنبش مقامات شهری از شهروندان خواسته‌اند تا در طراحی و گسترش فضاهای سبز شهری مشارکت داشته باشند. شورای شهر ادینبرو، طرح "شهر کربن صفر تا سال ۲۰۳۰" را در صدر اهداف خود قرار داده است و از علاقمندان دعوت کرده تا ایده‌ها و خلاقیت‌های خود برای دستیابی به این هدف به مسئولان ارائه دهند.

جنبش سبزسازی در شهرهای جهان سرعت گرفته است

در کشور مالت کمپین جنگل‌کاری برای حفظ محیط زیست شهری به راه افتاده است که بر اساس آن قرار است تعداد هزار درخت بومی نظیر زیتون و خرنوب در پارک ملی Majjistral کاشته شود. این جنبش نیز تماماً با کمک شهروندان صورت می‌گیرد و هدف آن علاوه بر کمک به محیط زیست، جذب گردشگر برای رونق اقتصادی کرونا زده است. وزیر محیط زیست این کشور کوچک نیز متعهد شده است با فرستادن نمایندگانی به محل انجام پروژه، مجریان طرح را تا تکمیل نهایی پارک یاری کند.

مقامات محلی تالین قصد دارند تا سال ۲۰۳۵، این شهر را کاملاً سبز کنند و جالب اینجاست که اساس این طرح القای حس مالکیت شهری به شهروندان است و به همین منظور، تمام ساکنان در این پروژه نقش ایفا خواهند کرد. علاوه بر این حمایت از صنعت گردشگری نیز یکی دیگر از اهداف مهم این پروژه کلان است چرا که گردشگران سراسر دنیا، وجود فضاهای سبز را یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب مقصد سفر خود در نظر می‌گیرند.

مسئولان شهر بر این باور هستند که تغییر نگرش ساکنان یک شهر بر بهبود سبک زندگی آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت و مردم را به تلاش برای بهبود هرچه بیشتر رفاه جسمی و روحی خود سوق خواهد داد.

جنبش سبزسازی در شهرهای جهان سرعت گرفته است

کد خبر 477616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.