نوروزی: به تمام وعده‌ها عمل کردیم / افتتاح سالن گلستان شهدا با فرمان ریاست جمهوری

شهردار اصفهان گفت: به زودی سالن اجتماعات گلستان شهدا با فرمان ریاست جمهوری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و تا ۲۱ روز دیگر مجموعه پل‌ها از تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی نیز تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_ جمعه ۸ اسفندماه_ در مراسم بهره برداری از «پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب و خیابان‌های تابان و آسمان» اظهار کرد: تکمیل حلقه حفاظتی در شمال شرق اصفهان و رفع مشکلات ترافیکی این محدوده آرزوی ۳۰ ساله مسئولان و مردم این شهر بوده است.

وی تصریح کرد: پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان ۸۰ کیلومتر طول دارد که ۵۰ کیلومتر آن در حریم و محدوده شهر اصفهان واقع شده است؛ با وجود سختی‌ها این طرح را از حدود دو سال گذشته آغاز کردیم؛ سخت‌ترین قسمت اجرای پروژه آزادسازی است که در این مسیر سانت به سانت را آزاد و از دو روستا عبور کردیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه رینگ چهارم از سمت خورزوق به سمت دولت آباد شش کیلومتر به صورت مورب در سه سال گذشته احداث شده است، خاطرنشان کرد: با انجام این اقدام حداقل سالانه حدود ۱۲ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست نخواهند داد همچنین این اقدام کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر را به همراه دارد چرا که خودروهای سنگین برای تردد به سمت یزد و شیراز دیگر ناچار به عبور از خیابان بعثت، سه راه نقشینه و میدان جوان نخواهند بود.

نوروزی با بیان اینکه امروز جاده‌ای مورب به طول شش کیلومتر احداث شده تا به رینگ چهارم متصل شود، تصریح کرد: مهندسان اعلام کرده بودند که پل آفتاب در مدت ۱۸ ماه ساخته می‌شود، اما در آئین کلنگ زنی آن تأکید داشتند که این پروژه ۱۰ ماهه احداث می‌شود چرا که می‌دانستند مردانی که ۳۰ سال در این شهر جهاد گونه فعالیت داشتند در این دوره نیز با دو دست شمشیر می‌زنند و خوشبختانه سه روز قبل از پایان ۱۰ ماه، پل آفتاب تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت تا تأخیری در خدمت رسانی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز آئین افتتاح رسمی این پروژه را برگزار کرده‌ایم، گفت: از پل آفتاب تا هفت کیلومتر به سمت خیابان جی و کارخانه قند مسیر رینگ چهارم ادامه دارد و با عرض ۷۰ متر از تمام روستاها و صحراها عبور خواهد کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: پنج کیلومتر از مسیر رینگ حدفاصل پل آفتاب تا خیابان جی ظرف یکسال اخیر آزادسازی شده و پنج پل در این مسیر احداث می‌شود که از جمله این پروژه‌ها زیرگذر قهجاورستان، پل بهاران و پل سردار شهید سلیمانی است.

نوروزی تأکید کرد: مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی یکی از زیباترین و دقیق‌ترین پل‌های شهر است که با صرف اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در حال احداث بوده و تا قبل از پایان اسفند ماه (۲۱ روز آینده) مورد بهره برداری قرار می‌گیرد؛ با افتتاح این پروژه دیگر خودروها از بین روستاها تردد نخواهند کرد و شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا در این محور خواهیم بود.

وی تأکید کرد: وعده‌هایی که به مردم دادیم یکی یکی تحقق یافت و کسانی که آرزو داشتند رینگ چهارم ساخته شود امروز اذعان دارند که در حال حاضر سخت‌ترین نقاط آن احداث شده است و اگر این حرکت با سرعت کنونی استمرار داشته باشد، انقلاب عمرانی در اصفهان در تمام حوزه‌ها تحقق می‌یابد و این فعالیت‌ها زمینه ساز اقدامات عمرانی با نگاه فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در اطراف پروژه پل آفتاب کبوتر خانه را ترمیم کردیم تا اوضاع فرهنگی منطقه نیز سامان داده شود و نشاط اجتماعی را ملاک عمل قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به زودی سالن اجتماعات گلستان شهدا نیز با فرمان ریاست جمهوری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 477591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.