۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
هوای اصفهان در وضعیت زرد

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۶۲ وضعیت (زرد) سالم را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز جمعه - ۸ اسفند - با میانگین ۶۳ در وضعیت (زرد) سالم ثبت شد.

کیفیت هوای این کلان‌شهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۶۲ وضعیت (زرد) سالم را نشان می‌دهد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان انقلاب با شاخص ۵۱، خیابان رهنان با شاخص ۷۲، خیابان فرشادی با شاخص ۵۹، میدان فیض با شاخص ۶۹، خیابان کاوه با شاخص ۷۴، کردآباد با شاخص ۵۶ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۶۸ (زرد) سالم و در خیابان میرزا طاهر با شاخص ۴۴ پاک است.

داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، مبارکه، نجف آباد، کاشان، شاهین شهر، سجزی و منطقه دولت آباد امروز در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 477581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.