۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
تمهیدات ویژه سفرهای نوروزی

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود؛ از جمله مهمترین آنها می‌توان به آغاز پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی، افزایش سهم نهاده‌های دامی مرغداران، توقف پروژه بن-بروجن به دستور دستگاه قضایی و تخصیص ارز برای خرید واکسن کرونا از هند اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که از احتمال محدودتر شدن ترددهای بین استانی و سفرهای مردم حتی با وسایل حمل و نقل عمومی خبرهایی منتشر شده است، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: سناریوهای مختلفی در این زمینه ممکن است وجود داشته باشد که آماده اجرای آن هستیم اما تاکنون چیزی ابلاغ نشده است.

شهرام آدم نژاد اظهار کرد: مسلماً در شرایط کنونی حمل‌ونقل عمومی با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه‌تر به کار خودشان ادامه می‌دهند اما اگر شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا به حدی بد شود که مجبور شویم حمل و نقل عمومی را نیز محدود کنیم، این اتفاق نیز خواهد افتاد.

وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرد که هر موضعی که از سوی وزارت بهداشت به عنوان پروتکل اعلام شود را اجرا می‌کنیم.

اسلامی افزود: وظیفه ما است که برای نوروز ناوگان و زیر ساخت‌هایمان مهیا باشد؛ وظیفه ما آمادگی در این حوزه است اما طبق ستاد کلی کرونا عمل می‌کنیم. هرچیزی که به عنوان پروتکل به ما بدهند همان را اجرا می‌کنیم. کسی که تست مثبت کرونا داشته باشد را در هیچ جا پذیرش نمی‌کنند، هیچ کسی حق نداد پروتکل‌ها را نقض کند. وزارت بهداشت در تمام مرزها و پایانه‌های حملی و نقلی حضور دارد.

وی توضیحاتی در رابطه با محدودیت ظرفیت حمل و نقل عمومی کشور ارائه کرد و گفت: برنامه ما این است که برای هواپیما، قطار و اتوبوس با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده مردم دچار کمبود صندلی نشوند.

پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۵ اسفند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: ایام پیک سفرهای نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و بر این اساس ستاد سفرهای نوروزی را از ماه گذشته تشکیل داده و ضمن برگزاری جلسات مکرر همه تمهیدات لازم برای انجام هر چه بهتر سفرهای ضروری مردم در ایام نوروز مورد بررسی قرار گرفته است.

رسولی افزود: پیش فروش بلیت‌های قطار در ایام نوروز از فردا سه شنبه پنجم اسفند ماه آغاز می‌شود و مردم می‌توانند از طریق مراکز مجاز و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند و روزانه ۲۳۰ قطار پیش بینی شده که برای کل دوره ۲۱ روزه ۴۷۲۸ قطار خدمت رسانی خواهند کرد، در مجموع روزانه ۱۰۳ هزار نفر مسافر را می‌توانیم در شبکه ریلی جابه‌جا کنیم و در مجموع دو میلیون و ۱۷۶ هزار نفر ظرفیت برای ایام نوروز پیش بینی و ایجاد کرده‌ایم.

قیمت بلیت قطار افزایش نمی‌یابد

وی درباره احتمال افزایش قیمت بلیت قطار برای سفرهای نوروزی اظهار کرد: قیمت بلیت قطار افزایش نخواهد یافت و بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی حمل و نقل عمل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر این‌که همه پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در سفرهای ریلی رعایت شده است، گفت: مسافران در هنگام خرید بلیت تا سوار شدن به قطار توسط سامانه ماسک ارزیابی می‌شوند و در صورتی که استعلام آنها مثبت باشد با عرض پوزش از سفر ریلی آنها جلوگیری خواهیم کرد.

رسولی با بیان این‌که تاکنون برای بیش از ۱۶۰۰ نفر از مسافران به همین دلیل بلیت صادر نشده یا آنکه از سفر ریلی آنها جلوگیری کرده‌ایم، ادامه داد: این استعلام به صورت سه مرحله‌ای انجام می‌شود یعنی در مرحله نخست هنگامی که مسافر بلیت خود را تهیه می‌کند اگر استعلام او مثبت باشد به او بلیتی فروخته نمی‌شود و در ادامه تا زمان حرکت قطار اگر پرسنل راه آهن یا شرکت‌های ریلی استعلام مثبت او را از سامانه ماسک دریافت کنند به او پیامک زده و از مسافر می‌خواهند تا به راه آهن مراجعه نکند نهایتاً در زمان سوار شدن مسافر به قطار نیز همین فرآیند تکرار خواهد شد و اگر مسافری قصد سوار شدن داشته باشد یا به قطار سوار شده باشد او را پیاده خواهیم کرد.

محدودیت‌های سفرهای نوروزی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا امروز هیچ محدودیتی برای سفر هوایی در نوروز وجود ندارد، اما در صورت اعلام ستاد مبارزه با کرونا محدودیت سفر با هواپیما به برخی استان‌ها برقرار خواهد شد.

دهقانی زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا محدودیت سفر با هواپیما مثل نوروز سال گذشته در تعطیلات امسال نیز وجود دارد، اظهار کرد: قرار است ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل سفرهای هوایی نوروز را تهیه کند تا در چارچوب آن پروازهای ایمن در ایام نوروز داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: تا این ساعت محدودیت سفرهای استانی با هواپیما لغو شده محسوب می‌شود و امکان فروش بلیت هواپیما در همه مسیرها وجود دارد.

کد خبر 477572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.