واکنش‌ها به «مدیرکل مرده‌شورخانه»

واکنش اعضای شورای شهر اصفهان به شایعه نامگذاری سرویس‌های بهداشتی، حواشی اظهارنظر وزیر بهداشت،انتقاد رئیس شورای شهر زنجان از استاندار و ابطال مصوبه شورای شهر یزد، عناوین بسته خبری پارلمان شهری در هفته‌ای است که گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز دوشنبه هفته جاری، سخنانی از سعید نمکی، وزیر بهداشت در رسانه‌ها منتشر شد که وی در آن از برخی پروتکل شکنی‌های بهداشتی در روزهای اخیر گلایه کرده بود.

نمکی گفته بود: خدا شاهد است که داغ این شهدای سلامت دارد مرا نابود می‌کند. ناب‌ترین بچه‌های نظام سلامت را از دست دادم. داغی برای هیچ فرماندهی بالاتر از این نیست که افسران ارشد و سربازانش را از دست بدهد آن هم به دلیل ندانم‌کاری و سهل‌انگاری دیگران. من وزیر خبر ندارم چه کسی می‌آید و بیرون می‌رود. فقط شدم ته رودخانه، زخمی و جنازه جمع کن. به‌جای وزیر بهداشت بگذارید مدیرکل مرده‌شورخانه.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به این اظهارات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ادب مرد به ز دولت اوست؛ اگر قدردان زحمات تطهیرگران زحمتکش شاغل در آرامستان‌ها نیستیم با حرف‌های نابجا آزارشان ندهیم.

همچنین واکنش به این اظهارات به صحن علنی شورای شهر تهران نیز کشیده شد و در جلسه هفته جاری شورای شهر و در پی دفاع ناهید خداکرمی عضو این شورا از وزیر بهداشت به دلیل حواشی اخیر، نایب رئیس شورای شهر به دلیل عصبانیت از سخنان خداکرمی دستور قطع میکروفون و سخنان وی را داد.

ناهید خدا کرمی در جلسه این هفته شورای شهر ضمن دلجویی از کارکنان بهشت زهرا در پی سخنان اخیر وزیر بهداشت، با اشاره به وضعیت دشوار سعید نمکی گفت: وزیر بهداشت در شرایطی نظام سلامت را مدیریت می‌کند که امکانات لازم برای واردات واکسن کرونا و منابع مورد اعتماد و ارز کافی برای مدیریت شیوع کرونا را ندارد.

وی افزود: به علاوه تحریم و دیگر موارد نیز در حال تأثیر گذاری بر عملکرد ایشان است و وزیر بهداشت هر روزه با پر پر شدن کادر درمان مواجه است. این در حالی است که ادامه مواجهه با شیوع کرونا، توان‌فرسا بوده و نیازمند برنامه و تأمین واکسن است، اما ایشان برای خرید و واردات واکسن مورد نظر دستشان بسته است.

خداکرمی تاکید کرد: طبیعی است که ممکن است این فشارها موجب می‌شود تا وزیر بار کلمات خود را حس نکند و بنده به عنوان عضو شورای شهر از هجمه‌های وارد شده به وزیر بهداشت به دلیل حواشی اخیر و همچنین کارکنان بهشت زهرا پوزش می‌طلبم.

در ادامه ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر، ضمن انتقاد به گفته‌های خدا کرمی گفت: شما نباید عذرخواهی کنید بلکه وزیر باید عذرخواهی کند.

وی افزود: تذکر شما وارد نیست چرا که طبق قانون شما حق تذکر به عملکرد مدیریت شهری را دارید و نمی‌توانید درباره عملکرد مسئولین اظهار نظر کنید مگر اینکه به سخنان شما پیرامون انتقاد به مسئولین باشد نه دفاع از آنها.

در ادامه خداکرمی قصد ادامه صحبت‌های خود را داشت که امینی دستور قطع میکروفن وی را داد و از حجت نظری خواست که تذکر خود را قرائت کند که نظری نیز گفت: تذکر بنده نیز درباره وزارت بهداشت است و اگر قرار است همین اتفاق رخ دهد، بنده تذکرم را مطرح نکنم.

اصفهان؛ واکنش به انتشار خبر نامگذاری سرویس‌های بهداشتی

روزهای اخیر تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نامگذاری سرویس‌های بهداشتی در شهر اصفهان به نام شهدا منتشر شد که در بخشی از جلسه این هفته شورای شهر، چند تن از اعضای شورا نسبت به آن واکنش نشان دادند.

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان در این خصوص با بیان اینکه بلافاصله شهرداری اصلاحات لازم را انجام داده، گفت: در پروژه پارک شهدای شهرداری در منطقه شش، یک غفلت و کوتاهی رخ داده اما یقین دارم که هیچ تعمدی در این خصوص نبوده است بنابراین دامن زدن به این قضایا به صلاح هیچکس نیست؛ افراد باوجدان و باشرافت هیچگاه چنین اقدامی را انجام نمی‌دهند.

نصراصفهانی با انتقاد از کسانی که تلاش می‌کنند چنین مسائلی را به عنوان نقطه ضعف مدیریت شهری مطرح کرده و ذهن خانواده شهدا را به‌واسطه آن مخدوش کنند، تصریح کرد: چرا باید عده‌ای با جسارت نابخشودنی چنین تصاویری را منتشر کنند؟ با تمام وجود بابت این اتفاق که یقین داریم سهوی بوده، عذرخواهی کرده و از مدیریت شهری درخواست می‌کنم به‌طور جد به این موضوع رسیدگی و با خاطیان برخورد شود چون بعضی غفلت‌ها چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن عبور کرد.

مهدی مزروعی، سخنگوی شورای شهر نیز گفت: اشاعه منکر می‌تواند از خود منکر بدتر باشد، این اتفاقی است که به اشتباه افتاده و اگر افرادی که آن را منتشر کرده‌اند سلامت نفس دارند، باید تذکر داده و اصلاح آن را بخواهند نه اینکه دست به انتشار تصاویر آن بزنند زیرا این اقدام خود وهن شهدا محسوب می‌شود.

امیراحمد زند آور، عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: یقیناً هیچ‌گونه سوءنیتی در خصوص این اتفاق نبوده و دلیل آن اشتباهی است که از سوی پیمانکار رخ داده است؛ عنوان پروژه پارک شهدا بوده که علائم آن به صورت بنر و موقتی در حد شناسایی نقاط مختلف پروژه نصب شده است؛ این اقدام بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف بوده و اقدامی قانونمند نبوده است.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در پاسخ به نامه استاندار اصفهان در پی این حواشی، در نامه‌ای نوشت: "… همانگونه که در اطلاعیه رسمی منتشر شده در این خصوص نیز بیان شده است، در سطح شهر هیچ سرویس بهداشتی دارای نام نبوده و نامگذاری نشده است. در مورد تصویر منتشر شده این توضیح ضروری است که پیمانکار نگهداری و تعمیرات ابنیه برای کدگذاری اماکن تحت قرارداد خود بدون هماهنگی با ارگان متولی در شهرداری و با سهل انگاری و عدم نظارت دقیق ناظر مربوطه مبادرت به این اقدام کرده و متأسفانه با بدسلیقگی برای سرویس بهداشتی که در پارک شهدای شهرداری واقع شده از همین نام استفاده کرده که قطعاً اقدامی اشتباه خطا و دور از شأن و جایگاه شهدای گرانقدر بوده است و در همان روز اعلام، دستور جمع‌آوری این عنوان و سایر تابلوهای مشابه در سایر سرویس‌های بهداشتی برای رفع این بدسلیقگی و جلوگیری از مورد مشابه در بقیه نقاط شهر صادر و جمع‌آوری گردید و دستور شناسایی متخلفین و برخورد قانونی لازم نیز صادر شده است و به صورت جدی پیگیری خواهد شد…"

زنجان؛ انتقاد رئیس شورای شهر از استاندار

جلسه علنی شورای شهر زنجان این هفته با حضور اعضای شورا و شهردار زنجان برگزار شد و در این جلسه رئیس شورای شهر زنجان به استاندار زنجان انتقاد کرد.

عباس راشاد رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ساخت المان ۱۵ خرداد به زودی آغاز می‌شود گفت: مصوب پیشنهاد ترک تشریفات ساخت این المان در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و بعد از آن به فرمانداری ارسال شد.

رئیس شورای شهر زنجان تصریح کرد: طبق گفته کمیته تطبیق، مصوبه ترک تشریفات که به فرمانداری ارسال شد منابع مالی آن پیش‌بینی نشده بود که باید در این جلسه عرض کنم این ادعای کمیته تطبیق اصلاً صحت ندارد چرا که یک ماه قبل مورد تأیید خودشان قرار گرفته بود.

وی افزود: روش برون سپاری به چند روش است که روش ترک تشریفات یکی از آن موارد است و در سال جاری دو ترک تشریفات آسفالت خیابان جمهوری و المان میدان ۱۵ خرداد اجرا شده که این نشان دهنده این است که شورا در حوزه مسائل مالی بسیار منضبط است.

وی خطاب به استاندار و فرماندار زنجان ضمن گلایه‌مندی از به تأخیر انداختن ساخت پروژه المان ۱۵ خرداد گفت: شورای شهر دقیقاً موضوع پروژه ساخت المان میدان ۱۵ خرداد را مورد بررسی قرار داده بود و معلوم نیست چرا استاندار زنجان با ترک تشریفات این پروژه مشکل دارد؛ به نظرم باید اختلافات کنار گذاشته شود تا پروژه‌های شهری هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و دود این تأخیر ۴۵ تا ۶۰ روزه‌ای که بخاطر موافقت نکردن استاندار و فرماندار ایجاد شده فقط به چشم مردم رفته است.

یزد؛ ابطال مصوبه شورای شهر یزد

در پی شکایت شهروند یزدی در خصوص تبصره ۳ اخذ آب بها که توسط شورای شهر یزد به تصویب رسیده بود، این شکایت به نتیجه رسیده و این مصوبه باطل شد.

طرح افزایش میزان تبصره ۳ در قبوض آب، بندی است که به موجب آن شورای شهر یزد مبلغی را به عنوان هزینه توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری از مشترکان آب و فاضلاب دریافت می‌کرد، این در حالی است که طرح افزایش مبلغ دریافتی با شکایت‌های متعدد شهروندان در دیوان عدالت اداری مواجه شده بود.

این طرح در حالی از سوی دیوان عدالت اداری باطل شد که صادقیان معاون عمرانی استانداری یزد سال گذشته، مصوبه شورای اسلامی شهر یزد برای افزایش مبلغ قبوض آب را کاملاً قانونی عنوان کرده بود.

کد خبر 477566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.