در چشم‌انداز پنج ساله، برند شهر رزوه صنعت باغداری و گلخانه است

شهردار رزوه گفت: با تشویق و ترغیب کشاورزان رزوه وسعت باغات این شهر از ۱۸ هکتار به حدود ۳۰۰ هکتار رسیده است که در افق چشم‌انداز پنج ساله بردینگ شهر رزوه صنعت باغداری و گلخانه است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در شهرداری رزوه صدور پروانه ساختمانی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ نسبت به ۱۰ سال ماقبل آن حدود ۵۷ درصد افزایش داشته است که به دلیل رشد و توسعه شهری که منجر به کوچ معکوس از مرکز کشور و استان به شهر روزه بوده است.

وی افزود: رزوه با جمعیت هشت هزار و ۶۰۰ نفری به شهر تبدیل شده است، اما به دلایلی در سال ۹۶ جمعیت آن به حدود چهار هزار نفر رسیده است، البته در این سه سال با اجرای سیاست‌های خاص، کوچ معکوس به شهر را شاهد هستیم.

شهردار رزوه با اشاره به مشارکت شهرداری در تشویق و تحریک جهت ایجاد صنعت باغداری و صنعت گلخانه‌های شهر رزوه، افزود: در سه سال اخیر ایجاد حدود ۳۰ واحد گلخانه صنعتی پیگیری شده و تاکنون سه واحد بزرگ صنعتی احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری برای تشویق کشاورزان شهر برای توسعه صنعت باغداری شهر، باغاتی به وسعت ۱۲، ۵ و ۱۰ هکتار احداث کرده است که می‌توان گفت کمربند سبز شهری را در شهر ایجاد کردیم که محرک توسعه صنعت باغداری و ایجاد فضای سبزی دلنشین برای جذب گردشگری خواهد شد.

علی‌محمدی افزود: با ورود شهرداری مساحت باغات شهری جمعاً حدود ۱۸ هکتار بود که با اقدام عملی در تشویق و ترغیب کشاورزان باغات شهر به وسعت حدود ۳۰۰ هکتار رسیده است که در چشم انداز پنج ساله شهر، برندینگ شهر رزوه در صنعت باغداری و گلخانه خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه پارک‌های شهر تصریح کرد: در سال ۹۶ شهر رزوه فقط دارای یک پارک در سطح شهر بود که جمعاً حدود ۱۲ هکتار فضای سبز شهری را شامل بود که اکنون به ۴۵ هکتار فضای سبز رسیده است و پارک بیشه زار رزوه و پارک امامزاده عبدالله زید حسنی هم توسط مالکان به شهرداری واگذار و دو پارک جدید نیز در حال تکمیل است.

شهردار رزوه با اشاره به تأمین آب برای آبیاری فضای سبز شهری رزوه از طریق آب چاه افزود: با اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز شهر از آب شرب با استفاده از روش‌های نوین علمی، حدود ۴۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف آب شرب را انجام داده است و شهرداری رزوه در ردیف برتر شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در سطح کشور در صرفه جویی آب است، طرح سیستم نوین آبیاری در قالب قطره‌ای در سال ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیون تومان از محل بودجه شهرداری اجرا شد.

کد خبر 477564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.