ایجاد سامانه "نما" برای استرداد اموال مسروقه به مالباختگان

پلیس آگاهی ناجا به منظور سهولت، سرعت و دقت در فرآیند استرداد اموال مسروقه به مال باختگان، سامانه "نما" یا نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه را بر بستر فضای مجازی طراحی و ایجاد کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، پلیس آگاهی ناجا به منظور سهولت، سرعت و دقت در فرآیند استرداد اموال مسروقه به مال باختگان، سامانه "نما" یا نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه را بر بستر فضای مجازی طراحی و ایجاد کرد.

کشف و استرداد اموال مسروقه به عنوان یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری همواره در اولویت برنامه‌های پلیس آگاهی ناجا بوده که این رویکرد توانسته رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی را نیز ارتقا دهد.

با توجه به اینکه امکان حضور مردم در مراکز انتظامی و شناسایی اموال مسروقه خود امکان پذیر نبود و بعضاً مشکلاتی در این زمینه وجود داشت و به دلیل عدم مراجعه مال باختگان انبارهای پلیس‌های آگاهی مملو از اموال مکشوفه بودند.

در همین رابطه به منظور سهولت، سرعت و دقت در فرآیند شناسایی مال باختگان و استرداد اموال مکشوفه به آنان پلیس آگاهی ناجا در یک اقدام ابتکاری سامانه "نما" یا نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه را در بستر فضای مجازی طراحی و ایجاد کرد.

مال باختگان از این پس بدون نیاز به حضور در واحدهای کشف جرم پلیس آگاهی، با ورود به این سامانه و بررسی اموال مکشوفه در معرض نمایش گذاشته شده، می‌توانند نسبت به شناسایی اموال مفقودی و سرقت شده خود اقدام کنند.

برای این منظور مال باختگان می‌توانند با ورود به سایت پلیس در فضای مجازی به نشانی www.police.ir و با مراجعه به قسمت اموال کشف شده، مشخصات کالای مسروقه خود را وارد کرده و آن را شناسایی کنند.

در این سامانه قسمتی از شماره سریال اموال کشف شده با عکس کالای مکشوفه بارگذاری شده که مال باختگان برای ورود به سامانه نما با وارد کردن کد ملی و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال کالای سرقت شده را وارد کرده تا اصالت کالا مشخص شود.

پس از آن با کلیک بر روی نمایشگاه اموال کشف شده، وارد صفحه لیست اموال در سایت نما شده و عکس کالای متعلق به خود را انتخاب و سپس فرم مربوطه را تکمیل و درخواست خود را ارسال می‌کنند.

نکته مهم این است که شهروندان باید کُد و سریال اموال خود، خصوصاً اموال با ارزش را یادداشت کنند تا در صورتی که به سرقت رفتند بتوانند مشخصات آن را در اختیار پلیس قرار دهند تا در صورت کشف به راحتی قابل شناسایی باشد.

در پایان ضمن آرزوی سربلندی برای شهروندان عزیز بر رعایت نکات ایمنی و بر توجه به هشدارهای انتظامی در جهت افزایش اقدامات خودمراقبتی و پیشگیری از سرقت اموال تاکید می‌کنیم.

کد خبر 477490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.