جزئیات محدودیت‌های تردد و شیوع کرونای انگلیسی در استان اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان وضعیت شیوع کرونای انگلیسی، محدودیت سفرهای نوروزی و نظارت بر اصناف و مشاغل را تشریح کرد.

حجت الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کرونای انگلیسی در ۳ شهرستان فلاورجان، رهنان و خمینی شهر مشاهده شده است که ۴ بیمار کرونای جهش یافته شناسایی شده است.

وی افزود: سفر از استان‌های خوزستان و شهرهای شمالی کشور به اصفهان ممنوع است و در مبادی ورودی از ورود خودروهایی که با پلاک غیربومی و به خصوص پلاک این شهرها باشند جلوگیری می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص مسافران ترمینال‌ها تصریح کرد: مسافرانی که از این استان‌ها به اصفهان وارد می‌شوند با هماهنگی بهداشت و درمان تست رپید از آنها گرفته می‌شود و هماهنگی‌های لازم انجام شده که سفرهای استان‌های شمالی و خوزستان تنها در یک یا دو ترمینال شاهین‌شهر یا زرین‌شهر انجام شود تا بتوانند برای آن کنترل و نظارت امکان برنامه‌ریزی لازم وجود داشته باشد.

محدودیت در سفرهای نوروزی

وی اظهار کرد: در صورت آبی یا زرد بودن وضعیت استان مقرر شد سفرهای نوروزی با رزرو هتل و اقامت امکانپذیر باشد و تنها کسانی که رزرو هتل دارند به اصفهان سفر کنند و سایر افرادی که رزرواسیون هتل ندارند در مبادی ورودی متوقف و برگشت داده می‌شوند.

غلامی تصریح کرد: اقامت تنها در هتل‌ها و مراکزی که تاییدیه بهداشت و درمان را داشته باشند انجام می‌شود و اسکان در کمپ‌های نوروزی و خانه‌های استیجاری و مدارس را در نوروز امسال نخواهیم داشت.

تشدید نظارت و بازرسی‌های اصناف از روز شنبه

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوز برای ترددهای ضروری هم توسط فرمانداری و نیروی انتظامی و راهور در یک فرم متحدالشکل با مبدا و مقصد مشخص و زمان مشخص به تعداد محدود انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص نظارت‌ها گفت: تشدید نظارت و بازرسی‌ها را از روز شنبه توسط اصناف و اتحادیه‌ها و بهداشت و درمان را خواهیم داشت که از دستگاه‌های اجرایی شروع می‌شود.

وی ادامه داد: از روز شنبه کنترل‌ها از مبادی ورودی استان با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و بهداشت و درمان کنترل می‌شود به ویژه محورهایی که به استان‌های شمالی و خوزستان منتهی می‌شود.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند / کنترل پروازهای خارجی

غلامی اظهار کرد: مقرر شد طرح جامع مدیریت هوشمند از روز شنبه در همه بخش‌ها در همه محدودیت‌ها اجرا شود همچنین مدارس هم در همه نقاط استان غیرحضوری باشند به ویژه در شهرهای اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر که درگیر شیوع کرونای انگلیسی هستند.

وی در خصوص فرودگاه‌ها گفت: در همه پروازهای خارجی، از مسافران نمونه گیری شود تا اگر مشکلی نبود ترخیص و در غیر این صورت به قرنطینه هدایت شوند.

غلامی افزود: وضعیت رنگ بندی شهرهای استان در حال حاضر تغییری نداشته است و فعلاً در وضعیت زرد و آبی است، مشاغل فعالیت خود را در راستای طرح جامع محدودیت‌ها می‌توانند ادامه دهند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در توصیه به شهروندان گفت: از سفرهای غیرضروری و ورود به مراکز شلوغ و پرتجمع خودداری کنید و شهروندان از ماسک در همه مکان‌ها استفاده کرده و دستورات بهداشتی را رعایت کنند در صورت هر نوع عادی انگاری به سمت وضعیت نارنجی و قرمز می‌رویم و وضعیت مانند گذشته به سمت بحرانی پیش می‌رود.

کد خبر 477425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.