حمایت از صلح یمن وظیفه کشورهای منطقه و جهان است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به تهران، اظهار گفت: امیدوارم تغییر رویکرد ائتلاف و حامیان غربی آنها علیه مردم مظلوم یمن، به صلح پایدار در این کشور منجر شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در ادامه رایزنی‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل بحران یمن، «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه امروز چهارشنبه با پیتر سمنبی نماینده ویژه سوئد در امور یمن بحث و تبادل نظر کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف درباره تحولات جدید در بحران یمن به ویژه موضوع حمایت از طرح صلح سازمان ملل گفت‌وگو کردند.

نماینده سوئد در این گفت‌وگو با ابراز خرسندی از نقش سازنده ایران در روند حل و فصل سیاسی بحران یمن خواستار ادامه این تلاش‌ها شد.

وی در مورد تلاش‌های سوئد در راستای روند صلح در یمن و نشست آینده موسوم به کنفرانس کمک‌رسانی به یمن که به میزبانی مشترک سوئد و سوئیس در اول مارس برگزار می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه نیز با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای سفر «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به تهران، اظهار امیدواری کرد: تغییر رویکرد ائتلاف و حامیان غربی آنها علیه مردم مظلوم یمن، به صلح پایدار منجر شود.

خاجی ابراز امیدواری کرد: این تغییر رویکرد محقق شدن آتش بس و رفع محاصره یمن باعث بهبود شرایط زندگی مردم رنجدیده شود.

کد خبر 477390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.