۱۵ اسفندماه؛ آخرین مهلت ارسال طرح به ایده کاپ نهم

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری ایده کاپ نهم، گفت: دانش آموزان تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارند تا در زمینه مدیریت پسماند در خانه، مدرسه و شهر ایده‌ها و طرح‌های خود را ارائه کنند.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان با همت شهرداری از سال ۲۰۱۵ به عنوان شهر خلاق در شبکه جهانی شهرهای خلاق انتخاب شد؛ بر این اساس مدیریت شهرداری معتقد است که دانش آموزان به عنوان آینده سازان شهر و کشور می‌توانند نقش بسیار مؤثر و سازنده‌ای در مدیریت خلاقانه و هوشمند شهر داشته باشند، در این راستا اقدامات منحصر به فردی در کشور انجام شده که رویداد ایده کاپ از جمله آنها است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ادامه داد: ایده کاپ نهم، سومین رویداد مشترکی است که به ابتکار اداره خلاقیت و نوآوری و حمایت شهردار اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش با هدف ترویج فرهنگ ایده‌پردازی بین دانش آموزان و عضویت آنها در طبقه خلاق شهر برگزار می‌شود.

وی موضوع ایده کاپ نهم را مدیریت پسماند شهری در خانه، مدرسه و شهر و حول پنج محور پرهیز و کاهش تولید پسماند، استفاده مجدد از بازیافتی‌های پسماند، افزایش تفکیک از مبدا پسماند، مدرسه سبز با محوریت پسماند و همچنین هوشمندسازی در زمینه مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: همه دانش آموزان مقطع چهارم دبستان به بالا در شش ناحیه شهر اصفهان می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

مهدویان تصریح کرد: نحوه شرکت و ارائه ایده طرح در سایت اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان به آدرس www.rct.isfahan.ir همچنین از طریق مدارس و پژوهش سراهای شش ناحیه، اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان این که به تمام شرکت‌کنندگان لوح تقدیر و گواهی شرکت توسط مدیریت شهری اعطا خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد در دو مرحله است، مرحله نخست که در اسفندماه برگزار می‌شود به ۲۸۸ نفر از ایده‌ها و طرح‌هایی که از نظر داوران انتخاب می‌شود جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تقدیم می‌شود و ۱۸ تیم برتر در هر مقطع به مرحله دوم که مرحله تیمی هست راه پیدا می‌کنند که به هرکدام جایزه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی اعطا می‌شود.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد: تیم‌ها فرصت دارند، ایده‌ها و طرح‌های خودشان را با همفکری و تعامل تیمی و هدایت معلمان خودشان در پژوهش‌سراها تکمیل و تا اواسط فروردین ۱۴۰۰ برای اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان به صورت مجازی ارسال کنند و در نهایت نیز به سه تیم برتر در هر مقطع هم جایزه ۱۲ تا ۲۵ میلیون ریالی اهدا می‌شود.

وی اظهار کرد: در مجموع به ۳۸۰ ایده و طرح برتر، جایزه نقدی علاوه بر لوح تقدیر و نشان خلاقیت جهت عضویت در طبقه خلاق شهر اعطا می‌شود.

مهدویان گفت: با توجه به وجود محدودیت در برگزاری دوره‌های حضوری به علت شیوع بیماری کرونا، ۱۲ ویدئوی آموزشی توسط «صفایی‌پور» از اساتید به نام حوزه ایده‌پردازی همراه با رویدادهای قبلی در حال تهیه است که در دوره رویداد، در سایت اینترنتی اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان به آدرس www.rct.isfahan.ir بارگذاری و به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد؛ همچنین سه وبینار آنلاین با ظرفیت یک‌هزار نفر به صورت رایگان برای شرکت کلیه دانش آموزان قرار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تفاوت برگزاری این رویداد با رویدادهای قبلی، تصریح کرد: در راستای نیل به هدف اصلی رویداد که همان ترویج فرهنگ ایده پردازی در بین دانش آموزان است، تفاوت‌های شکلی و محتوایی با رویدادهای قبلی با همفکری اداره کل آموزش و پرورش و مدیرعامل و همکاران سازمان پسماند شهرداری ایجاد شد که از جمله آنها ارتقای سطح جوایز، برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و رایگان، حضور پررنگ پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش به عنوان برگزار کننده و سازمان پسماند شهرداری به عنوان بهره بردار و حامی رویداد، دو مرحله‌ای شدن رویداد و تلاش در شناسایی و ایجاد تیم‌های خلاق است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ادامه داد: چنانچه تیمی موفق به ارائه محصول اولیه شود که مورد تأیید سازمان پسماند شهرداری باشد منجر به عقد قرارداد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری اصفهان به دانش آموزان، نگاه ویژه و بلند مدت به جهت تحول در حوزه مدیریت شهری است و امیدواریم مشارکت خوبی از طرف دانش آموزان داشته باشیم و با توجه به برنامه‌هایی که بعد از این رویداد برای تیم‌های برگزیده دیدیم، بتوانیم گام مؤثر و سازنده‌ای در آینده شهر و مدیریت شهری اصفهان به عنوان شهر خلاق جهانی برداریم.

کد خبر 477287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرحسین ربیعی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    مهمترین مشکل ما زباله های تر هست پس با خشک کردن آنها و ایجاد کود زیبایی بیشتری به شهر خود می دهیم.