برخورد جدی با انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در بندرعباس

دبیر کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بندرعباس از پلمپ انبارهای ضایعاتی غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضائی و پلیس خبر داد.

امید کاردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از فعالیت متعدد انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در شهر به عنوان یک معضل جدی یاد کرد و گفت: در شهر بندرعباس تنها ۱۰ دفتر انبار ضایعاتی با مجوز رسمی از صنف فعال هستند و مابقی انبارها، بدون مجوز در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت این انبارهای غیرمجاز آسیب زیادی بر شهر، زیرساخت‌ها و وجهه اجتماعی محلات وارد می‌کند، افزود: در موارد متعددی، منهول‌های فاضلاب، سطل‌های زباله و موارد متعدد دیگر از این انبارها کشف شده است.

دبیر کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بندرعباس از مشاهده اموال سرقتی در این انبارها خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌‎های اصلی دستگاه قضا، پلیس و مجموعه شهرداری، این است که انبارهای ضایعاتی غیرمجاز تعیین تکلیف شوند. در این راستا هماهنگی‌های لازم با رئیس اتحادیه صنف مربوطه انجام شده و قرار است فقط دفاتر این مراکز در شهر فعالیت داشته باشند و انبارها به نقطه مشخصی در خارج از شهر منتقل شوند.

کاردانی از شناسایی ۱۷۰ انبار غیرقانونی و فاقد مجوز خبر داد و تصریح کرد: عمده این انبارها توسط اتباع بیگانه مدیریت می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ انبار ضایعاتی غیرمجاز بر اساس رأی کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بندرعباس پلمب شده است، گفت: با توجه به همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و دستگاه قضائی، ساماندهی این مراکز یکی از برنامه‌های جدی کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بندرعباس است.

دبیر کمیسیون بند ۲۰ شهرداری بندرعباس با تاکید بر اینکه نظارت جدی پس از پلمب انبارها وجود دارد تا شاهد بازگشایی مجدد آنها نباشیم، افزود: فک پلمب غیرقانونی نیز شش ماه تا یک سال حبس را برای مالک مجموعه در پی دارد.

به گزارش ایمنا، معاون دادستان، رئیس و دو عضو شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس و دبیر کمیسیون بند ۲۰ اعضای این کمیسیون هستند.

کد خبر 477263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.