تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل شهر قزوین در دستور کار است

شهردار قزوین گفت: تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل شهر قزوین به منظور پیشگیری و مقابله با تهدیدات و خطرهای احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، سیاوش طاهرخانی در این باره اظهار کرد: با توجه به تمرکز جمعیت در مرکز استان، برنامه ریزی استراتژیک بر پایه تحلیل (SWOT) در حوزه مدیریت شهری در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا با توجه به سکونت ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت استان در مرکز استان، طرح پدافندی را از سال ۹۸ تحت عنوان طرح جامع پدافند غیرعامل در شهر قزوین در دستور کار قرار دادیم.

شهردار قزوین گفت: مشاور این طرح انتخاب و تمام کارهای آن در ۶ فصل تهیه و تنظیم شده و بحث‌های جمع آوری اطلاعات و شناسایی تهدیدها و مخاطرات آغاز گردیده است.

وی اضافه کرد: سعی کردیم با جمع آوری اطلاعات و ارزیابی تهدیدها برنامه ریزی استراتژیک بر پایه تکنیک (SWOT) را در مدیریت شهری در دستور کار قرار دهیم و با تعامل با استانداری در این زمینه اقدام کنیم.

طاهرخانی گفت: قرارداد پیمانکار طرح جامع پدافند غیرعامل شهر قزوین منعقد و ۹۸ درصد کارهای آن انجام شده و جهت تأیید و بررسی نهایی به سازمان پدافند غیرعامل کشور ارسال شده است.

وی اضافه کرد: با انجام این طرح می‌توانیم تهدیدهای احتمالی را که جنبه مخربانه در حوزه مدیریت شهری و حمل و نقل دارد شناسایی کرده و برای مقابله با آنها اقدام کنیم.

شهردار قزوین اضافه کرد: احکام مدیریت پدافند در سطوح مختلف در شهرداری قزوین صادر شده و شرح وظایف آنها احصا و ابلاغ شده است و هم اکنون می‌توانیم بسیاری از موضوعات را در حوزه فناوری و مرکز کنترل ترافیک در شهر قزوین به صورت نقشه و فرایند پیگیری و رصد کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 477257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.