نصراصفهانی: وظایف خود در قبال شهدا را با افتخار انجام می‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری در تمام مناسبت‌های مرتبط با شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس تمام قد ایستاده و این وظیفه را با افتخار و جدیت انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی با تاکید بر اینکه باید شهدا را به مدد بطلبیم و در تمام کارها از خداوند و شهدا کمک بگیریم، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های شورا نیز رنگ و بوی شهدا را دارد و بسیاری از همکاران در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری از اهالی جبهه و جنگ و از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به فرهنگ شهادت، ادامه داد: شورا و مدیریت شهری مبانی شهدا را چراغ راه خود قرار می‌دهند و تلاش می‌کنیم اتفاقات مؤثری را برای مردمی که یادگار شهدا هستند رقم بزنیم تا شرایط زیست بهتر، آرامش و آسایش برای آن‌ها فراهم شود؛ کار و تلاشی که امروز در شهر در حال انجام است و سرزندگی شهر را رقم می‌زند، مصادیق پاسداشت شهدا و ارزش‌هاست و همه ما مأمور هستیم که در مسیر شهدا گام‌های استواری برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: فضای شهر به گونه‌ای مدیریت می‌شود که چیزی جز فضائل اخلاقی و معنوی در آن رشد نکند و این اقدام مهم‌ترین مأموریت شهری است لذا با فعالیت در دو بعد فضای کالبدی و فیزیکی شهر و فعالیت‌های فرهنگی و نرم‌افزاری می‌توان شهر را از هر گونه صفت بد دور کرد.

افتتاح سالن ۵ هزار متری گلستان شهدا تا پایان سال

وی اضافه کرد: در زمینه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگسرای پایداری در گلستان شهدا برپا شده است و در آن به رفع نیازها و ساماندهی امور خانواده‌های شهدا با همکاری بنیاد شهید پرداخته می‌شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه علاوه بر گلستان شهدا در برخی محلات که شهدا دفن هستند و گلستان شهدا در آن وجود دارد، هماهنگی امور، حفظ و نگهداری آن بر عهده شهرداری است، اضافه کرد: در مناطق ۱۵ گانه شهرداری و سازمان‌های مرتبط و شرکت‌ها برنامه‌های مناسبتی فراوان و اقدامات خوبی در زمینه حفظ ارزش‌ها و توجه به پاسداشت مقام شهدا انجام می‌گیرد.

وی در خصوص نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها و مراکزی که به نام شهدا احداث می‌شود، افزود: نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها نیز از جمله فعالیت‌هایی است که در زمینه حفظ ارزش‌ها و یاد شهدا در شهر انجام می‌شود، با اهتمام مدیریت شهری سالن فاخری در گلستان شهدا با پنج هزار مترمربع زیربنا و مبلغی حدود ۸۶ میلیارد تومان هزینه احداث شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این اقدام، وظیفه شورای شهر و مدیریت شهری بوده که در این دوره محقق شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه آزادسازی زمین برای سالن نیز مردم همراهی مؤثری داشتند و کار به خوبی پیش رفت و این سالن تا پایان سال در اختیار خانواده شهدا قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به امور مرتبط با خانواده شهدا و اقدامات مربوط به آن را به طور جدی دنبال کرده است و با اجرای قوانین و مقررات موجود به این امور توجه ویژه شده است، گفت: مدیریت شهری در تمام مناسبت‌های مرتبط با شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس تمام قد ایستاده و تلاش شده تا در این مناسبت‌ها چهره شهر نیز کاملاً تغییر کرده و ذهن مردم معطوف به رخدادهای مرتبط با این ارزش‌ها شود و این وظیفه را مدیریت شهری با افتخار و جدیت انجام می‌دهد.

یاد شهدا از گلستان شهدا به دل شهر آورده شود

وی تصریح کرد: هنر مدیریت شهری این است که یاد و خاطره شهدا را از گلستان شهدا به دل جامعه و مردم شهر بیاورد تا یاد شهدا همیشه در اصفهان جریان داشته باشد، البته در امور مدیریتی، ادارات و سازمان‌ها نیز باید این رویکرد وجود داشته باشد، چرا که شهدا شاهد رفتار و اعمال ما هستند و توجه به این رویکرد ما را از بسیاری از خطاها و آسیب‌ها دور نگه می‌دارد.

نصراصفهانی در خصوص شورای نام‌گذاری معابر، افزود: شهروندان نام‌های پیشنهادی خود برای معابر، بن‌بست و کوچه‌ها را به شهرداری منطقه خود می‌دهند و شهرداری نیز در نامه‌ای موارد و پیشنهادات را به شورای نام‌گذاری ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: شورای نامگذاری متشکل از معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و دو نفر از افراد صاحب‌نظر در مباحث فرهنگی که منتخب شهردار هستند و سه نفر از اعضای شورای شهر در کمیته نام‌گذاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اسامی پیشنهادی بعد از بررسی و پذیرفته شدن در شورای نامگذاری به کمیسیون فرهنگی ارسال شده و بعد از بررسی برای تصویب به صحن علنی شورا می‌آید و به فرمانداری ارسال می‌شود تا اگر با قوانین و مقررات تداخلی نداشت، اجرایی شود.

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: اقدامات لازم و مربوط به بودجه در جلسات تلفیق رو به پایان است و یکشنبه هفته آینده در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح و به نتیجه نهایی می‌رسد؛ این بودجه حدود هشت هزار و ۷۰۰ تا حدود ۹ هزار میلیارد تومان خواهد بود هرچند که هنوز عدد نهایی آن قطعی نشده است اما بخش عمده‌ای از آن به اقدامات فرهنگی بازمی‌گردد که کمک به مساجد و مراکز فرهنگی، اجرای برنامه‌های مناسبتی، کمک به فرهنگسراها و کمک به احداث موزه دفاع مقدس از جمله این موارد است.

کد خبر 477241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.