قیمت کالاها در هفته‌ای که گذشت؛ از افزایش قیمت مس تا ریزش بیت کوین

بررسی تغییرات قیمتی بازارها در هفته‌ای که گذشت نشان دهنده کاهش قیمت تخم مرغ، افزایش قیمت مس و طلای جهانی و ادامه ریزش دلار و ارزهای دیجیتال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین تغییرات قیمت کالا و خدمات از این حکایت دارد که گروه‌های "میوه و خشکبار"، روغن و چربی‌ها و همچنین حمل و نقل بالاترین میزان افزایش قیمت را در بین کالاها و خوراکی‌ها به خود اختصاص دادند.

مشاهدات میدانی حاکی است که بازار میوه و صیفی هفته‌های پر نوسانی را پشت سر می‌گذارد و همچنان قیمت برخی اقلام برای مصرف کنندگان بالا است، بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو موز داخلی ۳۸ هزار تومان، موز وارداتی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، پرتقال جنوب ۲۸ تا ۳۸ هزار تومان، گوجه فرنگی درجه یک ۷۵۰۰ تومان، پیاز ۶۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۷۹۰۰ تومان، سیب قرمز ۱۸ هزار و۹۰۰ تومان، سیب زرد ۱۸ هزار و۵۰۰ تومان، خیار ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان، لوبیا سبز حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، فلفل دلمه ۱۳ هزار و۵۰۰ تومان، نارنگی بندری ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است.

کاهش ۳۰۰۰ تومانی قیمت هر شانه تخم مرغ

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که قیمت هر شانه تخم مرغ نسبت به هفته گذشته به طور متوسط ۳,۰۰۰ تومان کاهش قیمت یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی عرضه مرغ را در میدان بهمن دو برابر افزایش داده و به ۶۰۰ تن رسانده، تصریح کرد: با این افزایش، قیمت‌ها تا حدودی کنترل شده است. طی یک ماه گذشته حدود ۱۰ هزار بازرسی از بازار مرغ انجام شده که که ۱۸۰۰ مورد تخلف به ارزش ۷ میلیارد ریال کشف و به تعزیرات ارسال شد.

قیمت بلیت قطارهای نوروزی افزایش نمی‌یابد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از فردا خبر داد و گفت: هیچ افزایش قیمتی برای بلیت قطار در ایام نوروز نداریم.

به گفته وی تاکنون نیز افزایش قیمتی بابت بلیت قطار نداشته‌ایم اما برای صندلی‌های خالی توانسته‌ایم از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوزی برای دریافت ۲۵ درصد از بهای بلیت را دریافت کنیم در حالی که قبل از شیوع این ویروس اگر مسافری صندلی خالی را کنارش می‌خواست باید ۱۰۰ درصد پول آن را پرداخت می‌کرد.

قیمت مس از مرز ۹۰۰۰ دلار گذشت

قیمت فلزات پایه با خوش بینی به افزایش تقاضا تحت تأثیر بهبود اقتصادی، صعود کرد و هر تن مس از مرز ۹۰۰۰ دلار عبور کرد.

روز دوشنبه بیش از سه درصد صعود کرد و در مسیر ثبت یازدهمین رشد قیمت ماهانه در فوریه قرار دارد. فلزات تحت تأثیر انتظارات برای بهبود تقاضا پس از احیای اقتصادی از پیامدهای شیوع ویروس کرونا و کمبود تاریخی عرضه، عملکرد درخشانی پیدا کرده‌اند.

آغاز خرید توافقی کشمش از کشاورزان / قیمت هر کیلو ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی از خرید توافقی کشمش به قیمت هر کیلو ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل افزایش تولید شاهد افت قیمت بودیم، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۸۵ هزار تن کشمش تولید شده است. همچنین ۷۶ هزار تن نیز از سال قبل باقی مانده که موجب عرضه مازاد این محصول در بازار و افت قیمت شده است.

قیمت طلای جهانی اوج گرفت

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر افت ارزش دلار و عقب نشینی بازده اوراق خزانه، به بالاترین حد یک هفته اخیر صعود کرد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۱۵ دلار و ۵۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار پیش تر به ۱۸۱۵ دلار و ۶۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۶ فوریه بود.

قیمت نفت جهش یافت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر احیای آهسته تر از انتظار تولید آمریکا پس از یخبندان تگزاس و توقف تولید این ایالت در هفته گذشته، بیش از یک دلار جهش یافت.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و شش سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش، به ۶۵ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید در حالی که پیش تر تا مرز ۶۶ دلار و ۳۸ سنت صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینتر مدیت آمریکا با ۸۱ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش، به ۶۲ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

صعود دلار در معاملات جهانی

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات روز سه شنبه با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۱۶ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۶ دلار اعلام شد (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۴۰۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۳ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۴ دلار رسید.

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۰۵.۲۴۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۶۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۶ یوان چین اعلام شد.

ادامه ریزش ارزهای دیجیتالی / ‏‬بیت کوین ۱۳ درصد ریزش کرد

روز بیست و دوم فوریه شاهد ثبت یک رکورد تازه در ارزش بیت کوین بود و این ارز از قله ۵۸ هزار دلاری خود تا کف ۴۷ هزار دلاری ریزش کرد. این ریزش که سنگین‌ترین ریزش روزانه بیت کوین هم بود به سرعت سایر ارزها را هم با ریزش سنگین مواجه کرد. آخرین بار در ۱۱ ژانویه ارزش بیت کوین دچار ریزش شدید شده بود.

تردیدها از توقف روند صعودی فعلی ارزهای دیجیتالی پس از آنکه برخی از افراد ثروتمند نسبت به این روند موضعگیری کردند، در بین معامله گران افزایش یافته است. با این حال شرکت‌های بزرگ دیگری در حال پیوستن به این بازار هستند که جریان سرمایه ورودی به بازار را در تراز بالایی نگه داشته است. گروه مالی بی سی بی انگلیس از قصد خود برای سرمایه گذاری در رمز ارزها خبر داده است.

کد خبر 477217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.