اتفاق بدی نیست که من را با اوت‌هایم بشناسند

بیشتر او را به پرتاب‌های اوت منحصر به فردش می‌شناسند، پرتاب‌هایی که باعث شده تقابل تیمش با سایر رقبا مهیج‌تر و تماشایی‌تر شود؛ اما این تنها مزیت او نیست... .

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدافع ۲۳ ساله تیم فوتبال پیکان این روزها جذاب‌ترین قاب‌های لیگ برتر را مال خود کرده است. پرتاب‌های اوت خاص او، درست مانند منجنیقی توپ و آتش حمله را به قلب محوطه حریفان اعم از صدرنشین و قعرنشین می‌کشاند و آن قدر غیرقابل مهار بوده که حالا شاید بیراه نیست که این اوت‌ها را بخشی از تاکتیک مهدی تارتار برای گلزنی بدانیم. اوت‌هایی که همراه با آمدن این بازیکن به لیگ برتر در اواخر فصل گذشته استارت خورد و حالا وایرال شدن تصاویرش در فضا مجازی، چشم فوتبال دوستان در سراسر جهان را گرفته است.

نادر محمدی فوتبالیست جوان و آینده‌دار تیم پیکان و از امیدهای فوتبال ایران است. خبرنگار ایمنا با او گفت و گویی انجام داده که آن را در ادامه می‌خوانیم:

فوتبال را از کجا آغاز کردید؟

برای گذراندن خدمت سربازی به باشگاه مقاومت رفتم که از باشگاه‌های بسیار خوب و بازیکن ساز است. علی سقاییان و بابک اکسیری مربیان خوب و دلسوزم در آنجا بودند که زحمات زیادی برایم کشیده‌اند. سال دومی که برای مقاومت بازی کردم، به تیم بزرگسالان دعوت شدم و از سال بعد، در خدمت باشگاه پیکان بودم.

چگونه توانایی پرتاب چنین اوت‌هایی را به دست آوردی؟ آیا با ژیمناستیک آشنا بودی؟

از سنین پایین‌تر به همراه فوتبال، ژیمناستیک را به طور حرفه‌ای تمرین می‌کردم و با کمک مربی ژیمناستیک و فوتبالم و همچنین تمرین زیاد توانستم به این توانایی دست پیدا کنم.

فوتبال دنیا به متفاوت بودن نیاز دارد/ اتفاق بدی نیست که من را به اوت‌هایم بشناسد

خیلی‌ها تو را با این اوت‌ها می‌شناسند؛ خیلی از بازیکنان هم در جهان بوده‌اند که هر کدام حرکت‌های منحصر به فرد و خاصی داشته‌اند. با این حال آیا دوست داری تو را به خاطر بازی و توانمندی فنی‌ات بیشتر بشناسند یا این پرتاب‌ها؟

اینکه من را به خاطر پرتاب‌های اوت‌ام می‌شناسند، اصلاً بد نیست و اتفاقی است که آن را دوست دارم. همچنین فوتبالم را خیلی زیاد دوست دارم و فکر می‌کنم خیلی بهتر و بیشتر پیشرفت می‌کنم ولی اینکه بازیکنی به اسم پرتاب اوت یا هر چیز دیگری شناخته شود، اصلاً چیز بدی نیست.

آیا اطلاعی از نمونه‌های مشابه این اوت‌ها در سایر کشورها داری؟

پرتاب اوت دیگر بازیکنان در سایر کشورها را خیلی پیگیری نکرده‌ام و این طور نیست که چنین صحنه‌هایی را چک کرده یا تماشا کنم. شاید هر از گاهی تنها در فضا مجازی کلیپ‌هایی را ببینم.

بیشترین مسافتی که تاکنون توانستی اوت را به محوطه جریمه حریف بفرستی، چقدر و از کجا زمین بوده است؟

بیشترین مسافتی که اوت انداخته‌ام آنالیز نشده است اما تاکنون مسافت‌های زیادی را انداخته‌ام.

فوتبال دنیا به متفاوت بودن نیاز دارد/ اتفاق بدی نیست که من را به اوت‌هایم بشناسد

در یکی از مسابقه‌ها اتفاق عجیبی افتاد و تیم میزبان (فولاد) خط کشی زمین را عقب تر برد؛ خیلی‌ها می‌گفتند این کار برای جلوگیری از پرتاب‌های اوت تو انجام شده، نظر خودت چیست؟

بله، در بازی فولاد زمین را بزرگ کرده بودند که به هر حال گذشت و امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی نیافتد.

پس از بازتاب صحنه‌های مربوط به اوت‌هایت در بازی مقابل پرسپولیس، یک رسانه انگلیسی نوشت: "نادر محمدی را به لیگ جزیره بیاورید، باید هر هفته او را ببینیم! " آیا اگر لژیونر شوی، در آنجا هم از این اوت‌ها استفاده می‌کنی؟

فعلاً بازیکن پیکان هستم و هر کاری که کادر فنی از من بخواهد را انجام می‌دهم. اگر قرار باشد به تیم دیگری رفته یا لژیونر شوم، باز هم تمام تاکتیک و کارایی‌ای که سرمربی تیم بخواهد را انجام خواهم داد.

برنامه‌ات برای آینده چیست؟ آیا ممکن است نادر محمدی را به زودی در استقلال و پرسپولیس ببینیم؟

فضای بیرون از فوتبالم مانند انتقال به تیم دیگر را به طور کلی به دست مدیر برنامه‌هایم سپرده‌ام و تمام فوکوس و تمرکزم را روی تمرین و نتیجه‌گیری تیمم یعنی پیکان گذاشته‌ام و هر اتفاقی بخواهد بیرون از زمین بیافتد قطعاً تنها شخصی که آن را کنترل کرده و درباره‌اش مطلع خواهد بود، مدیربرنامه‌هایم است.

فوتبال دنیا به متفاوت بودن نیاز دارد/ اتفاق بدی نیست که من را به اوت‌هایم بشناسد

به عنوان سوال آخر، یکی از صحنه‌هایی که از فوتبال ایران در جهان بازتاب داشته، پرتاب اوت ناموفق میلاد محمدی در جام جهانی بوده که سعی کردی پرتابی شبیه تو داشته باشد! اشکال حرکتش چه بود که نتوانست درست آن را اجرا کند؟!

میلاد محمدی پرتاب کننده اوت خیلی خوبی است اما شاید آن بازی به خاطر اضطراب زیاد و اینکه به هر حال در جام جهانی بوده و دوربین‌های زیادی روی بازیکنان زوم بوده و ورزشگاه‌ها نیز جو خاصی دارند، باعث شد تا آن اتفاق بیافتد. هر چند این اتفاق بدی نیست و خیلی خوب است که چنین اتفاقاتی می‌افتد. به هر حال فوتبال ما و دنیا نیاز به هیجان و متفاوت بودن دارد.

گفت و گو از: سروش فدایی - خبرنگار سرویس ورزش

کد خبر 477191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.