روحیه ایثار و شهادت باعث سربلندی و اقتدار کشور شده است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: روحیه ایثار و شهادت باعث سربلندی و اقتدار امروز جمهوری اسلامی در دنیا شده است و هر پیشرفتی که داریم به تأسی از دوران دفاع مقدس به دست آمده است.

به گزارش ایمنا، از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یکی از دورانی است که در کشورمان بی‌نظیر بوده است؛ لذا اهمیت پرداختن به هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست؛ این دوران برای نسل ما و نسل‌های آینده پرافتخار و پر شکوه است؛ البته هر چند در دفاع مقدس خسارت‌هایی را متحمل شدیم، ولی خیلی چیزها هم به دست آوردیم.

وی افزود: داشتن روحیه ایثار و شهادت باعث سربلندی و اقتدار امروز ما در دنیاست؛ به‌عبارت دیگر امروز هر پیشرفتی که داریم به تأسی از دوران دفاع مقدس به دست آمده است؛ خسارت‌هایی که رژیم بعث به ما وارد کرده است را باید به لحاظ حقوقی پیگیری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: بیش از ۳۰ کشور مطرح دنیا به کمک صدام آمدند و این جنگ را به ما تحمیل کردند، ولی در نهایت در همه عرصه‌ها پیروز شدیم، به همین علت باید هشت سال دفاع مقدس را بیشتر به مردم بشناسانیم.

اشتری در ادامه با اشاره به تحمیل خسارت‌های مادی فراوان جنگ تحمیلی به کشور افزود: خسارت‌هایی که رژیم بعث در جنگ تحمیلی به ما وارد کرده است را باید به لحاظ حقوقی پیگیری کنیم.

وی درباره نقش گروهک‌های ضد انقلاب هم بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت ضد انقلاب را برای ایجاد نا امنی در کشور دیدیم؛ این گروه‌ها با پشتوانه آمریکا و اسرائیل دست به اقدامات خرابکارانه می‌زدند و این حرکت را در دفاع مقدس هم ادامه دادند؛ البته در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌ماندند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: هدف این گروهک‌ها سرنگونی نظام بود که مردم را تشویق به شورش و مهره‌های اصلی و اساسی نظام را ترور می‌کردند. آن‌ها نقش ستون پنجم را در دفاع مقدس ایفا می‌کردند؛ جمع آوری اطلاعات، شنود مکالمات تلفنی و بی‌سیمی رزمندگان و ناامن کردن شهرها از اقدامات آن‌ها بود.

اشتری افزود: اقدامات خرابکارانه گروهک‌های ضد انقلاب هنوز ادامه دارد؛ چرا که باید ترور شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده نمونه‌ای از ادامه روند منافقین دانست که در راستای همان هدف به زانو در آوردن نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، بنابراین اسناد و مدارکی از منافقین در این اقدامات به دست آمده است که باید دنبال کرد تا احقاق حق صورت گیرد.

وی افزود: رویکرد دولت مستقر آمریکا در قبال ایران نسبت به دولت‌های گذشته این کشور، تغییری نکرده است؛ چون جنگ نرم، جنگ‌های نیابتی، تسلط بر منابع انرژی، جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان، سیاستی است که دولت ایران قبلی آمریکا هم در مواجهه با ایران داشتند و البته در این رابطه فقط شیوه‌ها فرق می‌کند والا هدف تمام آن‌ها یکی است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، تصریح کرد: نفوذ جریانی، افزایش اقدامات تروریستی و اطلاعاتی و بویژه در حوزه جنگ نرم جز روند دولت‌های آمریکا بوده و فقط ممکن است ظاهر و شیوه‌ها تغییر کرده باشد؛ بنابراین اهداف همان‌ها بوده و تغییری در آن‌ها به وجود نیامده است.

اشتری در پایان بیان کرد: ما آمادگی داریم در خدمت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس باشیم و می‌توانیم ظرفیت پلیس بین‌الملل را در عرصه امنیتی و سایر حوزه‌ها در اختیار این پژوهشگاه قرار دهیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 477190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.