تخصیص ارز برای خرید واکسن کرونا از هند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: علاوه بر تامین ارز واکسن‌های مورد نیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز به اتفاقی وزرای ذیربط در دومین جلسه مشترک کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت در خصوص مباحث FATF شرکت کردیم.

وی افزود: در پاسخ به سوالاتی که مطرح شد مطالبه مهمی از طرفی نمایندگان دولت در خصوص ضرورت و اهمیت پیوستن به کنوانسیون‌های مرتبط ارائه شد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: معاملات حواله‌های ارزی در سامانه نیما در یک ماه گذشته به صورت روان و با ثبات قابل توجهی در جریان بوده است در یک ماه منتهی به سوم اسفندماه معادل ۱.۹ میلیارد دلار با میانگین نرخ ۲۳,۰۰۰ تومان به ازای هر دلار معامله شده است.

همتی افزود: این رقم علاوه بر ارز تأمین شده توسط بانک مرکزی و نیز واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است نکته جالب توجه این که همواره عرضه بیش از دو برابر معاملات انجام شده در این بازار می‌باشد.

وی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی در ۱۰ ماه امسال به رقم حدود ۱,۴۰۰ میلیارد تومان رسید. حجم مجموعه سپرده‌ها با ۴۴ درصد رشد نسبت به ابتدای سال در پایان دی‌ماه به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: علاوه بر تأمین ارز واکسن‌های مورد نیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

کد خبر 477172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.