اهدای تقدیرنامه ۴ ستاره به شهرداری اصفهان در هجدهمین جایزه ملی تعالی

شهرداری اصفهان در هجدهمین دوره تعالی سازمانی و جایزه ملی تعالی به دلیل تجارب برتر خود در حوزه تعالی سازمانی، تقدیرنامه تعالی چهار ستاره را در بخش عمومی کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا بابایی، مدیر مرکز تعالی سازمانی امروز (سه‌شنبه) در هجدهمین دوره تعالی سازمانی و اعطای جایزه ملی تعالی اظهار کرد: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و بسیاری از شرکت‌ها در ابتدای سال با گمان اینکه کرونا تا تابستان می‌رود فعالیت خود را متوقف کردند اما زمانی که متوجه شدند به این زودی‌ها قرار نیست وضعیت مانند گذشته شود اقدامات فشرده‌ای را انجام دادند بنابراین در این دوره برای ارزیابی‌ها برخلاف سال‌های گذشته کار فشرده‌ای انجام شد.

وی با اشاره به نکات مثبت تجربه شیوع کرونا، افزود: مدیریت بحران یعنی فرصت به اضافه ریسک؛ ما با بحران روبرو شده بودیم اما برای انجام وظایفمان به راهکارهایی رسیدیم که هم هزینه‌هایمان کم شد و هم زمان کم‌تری صرف کردیم و هم توانستیم امنیت اطلاعات را حفظ کنیم.

بابایی با بیان اینکه ۴۳ سازمان در این دوره مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: شرکت‌هایی که بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ امتیاز کسب کرده‌اند؛ موفق به دریافت لوح ۴ ستاره شدند.

ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید گفت: جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که ما با توانمندسازی فنی و بسیج امکانات به افزایش بهره‌وری برسیم و شاخص‌های جهش تولید با شاخص‌های تعالی سازمانی مشابه هستند.

وی اضافه کرد: مدل‌های ارزیابی تعالی سازمانی در هر دوره ارتقا پیدا کرده و به طور مستمر به‌روزرسانی می‌شوند.

کیانی بختیاری به استفاده از مدل‌های کسب و کار جدید اشاره کرد و گفت: باید بنگاه‌ها را برای تحولات نو آماده کنیم.

برات قبادیانی، معاون وزیر صمت نیز در این مراسم به نقش مدیریت‌های سازمانی در ارتقای فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: در کشور ژاپن که یک پنجم ما خاک دارند و دو برابر ما جمعیت و مانند ما نفت و گاز ندارد، به دلیل مدیریت درست سازمانی اتفاقات بزرگی در آن رخ می‌دهد.

وی افزود: کشور بزرگ ما با سرمایه‌های الهی همچنان در حال سرهم بندی جنس چینی است و به تاریخ گذشته‌مان افتخار می‌کنیم در حالی که باید بگوییم الان چه داریم.

وی ادامه داد: از لحاظ تعداد دانشجویان بعد از آمریکا و روسیه قرار داریم، چرا از این ظرفیت در کشور استفاده نمی‌شود.

قبادیانی پیشنهاد داد: سازمان مدیریت صنعتی فعالیت‌های خود را بر روی تربیت مدیران متمرکز کند زیرا نقش مدیران ارشد در تحولات سازمانی قابل توجه است.

به گزارش ایمنا، جایزه ملی تعالی سازمانی برگرفته از مدل EFQM اروپا است که توسط سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و مطرح کشور از صنایع مختلف، طی ۱۸ دوره از برگزاری، در آن شرکت نموده‌اند و از معتبرترین و باقدمت ترین جوایز در سطح ملی است.

این جایزه مبتنی بر ارزیابی رویکردها و نظام‌های مدیریتی سازمان‌ها و نتایج موفقیت‌های آنها است که توسط گروهی از ارزیابان خبره و بر اساس «الگوی تعالی سازمانی» سنجیده می‌شود.

در این مراسم شهرداری اصفهان موفق شد تقدیرنامه تعالی ۴ ستاره را در بخش عمومی کسب کند.

تجارب برتر در حوزه تعالی سازمانی شهرداری اصفهان، پیاده‌سازی الگوی تعالی سازمانی، پیاده‌سازی بهبود چرخه بهره‌وری و استقرار مدیریت دانش در شهر تهران، ممیزی فرایندهای حوزه‌های مختلف شهرداری، پیاده‌سازی چرخه مدیریت فرایندها، سیستم ارزیابی و انتخاب پیمانکاران در معاونت عمران و خدمات شهری، پیاده‌سازی نظام جامعه آماری عنوان شده است.

همچنین در این مراسم از تندیس مسعود همایون‌فر، رئیس انجمن مدیریت منابع انسانی رونمایی و به وی عنوان پدر تعالی سازمانی داده شد.

کد خبر 477142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.