احداث بزرگترین بام سبز جهان در هلند

معماران اهل آمستردام هلند هم‌ اکنون در حال ساخت پارک عظیم جدیدی به مساحت ۱۵ هکتار هستند که قرار است بزرگترین بام سبز جهان را در خود جای دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بزرگ‌ترین بام سبز جهان روی تونلی احداث خواهد شد که دو فضای سبز بزرگ آمستردام را به هم پیوند می‌دهد. معماران نامی موقتی برای این پارک انتخاب و اعلام کرده‌اند ممکن است این عنوان تا تکمیل کامل پارک تغییر پیدا کند. بزرگ‌ترین بام سبز هلند و جهان، تا کنون فضایی به عرض ۶۵ متر و طول دو کیلومتر را با پوششی کاملاً سبز در بر گرفته، اما قرار است چهار هکتار دیگر نیز به آن افزوده شود. این فضای سبز اعجاب‌انگیز تعداد هشت محوطه سبز و دو فضای باز را در خود جای خواهد داد.

معماران در نظر دارند پارک جدید را به گونه‌ای بسازند تا امکان پیاده‌روی، انجام ورزش‌های مختلف و برگزاری ملاقات‌ها را برای بازدیدکنندگان فراهم آورند. همچنین، زمین‌های کشاورزی متعددی با اندازه‌های مختلف در اختیار شهروندان آمستردامی قرار خواهد گرفت تا در آنجا به تولید و فروش سبزیجات و میوه‌ها بپردازند.

احداث بزرگترین بام سبز جهان در هلند

جالب است بدانید که قرار است در مورد طراحی و انتخاب نام جدید برای این پارک از مردم درخواست شود ایده‌های خود را مطرح کنند. در واقع سهیم‌سازی شهروندان در پیاده‌سازی ایده‌های برتر از اولویت خاصی در تکمیل پروژه احداث بزرگ‌ترین بام سبز جهان برخوردار خواهد بود.

مقامات رسمی آمستردام در نظر دارند مراحل ابتدایی احداث پارک، یعنی خاک‌ریزی برای پرورش گل‌ها و گیاهان را آغاز کنند و به تدریج، به تکمیل آن بپردازند. علاوه بر این قرار است آپارتمان‌های بسیاری در اطراف پارک جدید برای سکونت مردم آمستردام احداث شود که البته ساخت و ساز آن‌ها تا قبل از سال ۲۰۲۲ آغاز نخواهد شد. در واقع معماران ابتدا پروژه بزرگ‌ترین بام سبز جهان را اجرا می‌کنند و پس از تکمیل آن، ساخت و ساز واحدهای مسکونی را آغاز خواهند کرد.

احداث بزرگترین بام سبز جهان در هلند

کد خبر 477126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.