آغاز انقلابی نو در حمل و نقل اسپانیا

اولین اتوبوس هیدروژنی اسپانیا، به عنوان پیشگام حمل و نقل عمومی آینده مادرید، فعالیت خود را در خیابان‌های شهر آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهر مادرید از آغاز تحولی نو در زمینه حمل و نقل عمومی خبر داده و اعلام کردند، برای اولین بار یک اتوبوس هیدروژنی را در خیابان‌های شهر به حرکت درآورده‌اند. این اتوبوس قرار است به صورت آزمایشی تا پایان ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گیرد که در صورت موفقیت پروژه، اتوبوس‌های مشابه دیگری نیز وارد معابر سراسر شهر خواهد شد. اگرچه جایگزین کردن سریع اتوبوس‌های فعلی با نوع هیدروژنی آن هدفی بلندپروازانه به شمار می‌رود چرا که هزینه بالایی را در بر خواهد داشت با این حال شهردار مادرید از انجام این کار در آینده نزدیک خبر داده است.

اتوبوس هیدروژنی جدید مادرید از طولی برابر با ۱۲ متر و قابلیت دسترسی بالایی برخوردار است چرا که کف آن در فاصله نزدیکی از سطح زمین قرار گرفته است. این نوع اتوبوس مجهز به سه در ورودی دوطرفه است و ظرفیت حمل ۶۲ مسافر را دارد. علاوه بر این، فضایی از این وسایل حمل و نقل هیدروژنی، خاص نشستن راحت افراد دارای معلولیت جسمی در نظر گرفته شده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این اتوبوس هیدروژنی که آن را از سایر وسایل حمل و نقل مشابه متمایز کرده است می‌توان به وجود یک سلول سوخت هیدروژنی در آن اشاره کرد که موتور الکتریکی خودرو را تغذیه می‌کند. این وسیله تردد سبز به گونه‌ای طراحی شده است که هیچ گونه مواد آلاینده‌ای در هوا منتشر نمی‌کند و تنها بخار آب ناشی از فرآیند سوخت هیدروژن وارد هوا می‌شود. علاوه بر این موتور اتوبوس هیدروژنی مادرید از نوع بی‌صدا است و در نتیجه اتوبوس هیچ گونه آلودگی صوتی در محیط حرکت خود به وجود نمی‌آورد.

آغاز انقلابی نو در حمل و نقل اسپانیا

کد خبر 477108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.