بورس امروز ۵ اسفند + اخبار و وضعیت

شاخص کل بازار بورس در روز جاری با افت ۲۷۲۱ واحدی به سطح ۱.۲۱۱.۷۶۰ واحد رسید که نسبت به روز گذشته کاهش ۰.۲ درصدی را تجربه کرد و شاخص کل هم وزن بازار با افت ۹۹۷ واحدی به سطح ۴۳۵ واحد رسید که نسبت به روز گذشته کاهش ۰.۲ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۵ اسفند ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص کل بازار بورس در روز جاری با افت ۲۷۲۱ واحدی به سطح ۱.۲۱۱.۷۶۰ واحد رسید که نسبت به روز گذشته کاهش ۰.۲ درصدی را تجربه کرد و شاخص کل هم وزن بازار با افت ۹۹۷ واحدی به سطح ۴۳۵ واحد رسید که نسبت به روز گذشته کاهش ۰.۲ درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات بازار بورس ۶۶,۱۳۶ میلیارد ریال بود که نسبت به روز گذشته افزایش یافته است؛ در بازار فرابورس نیز شاهد کاهش ۲۷ واحدی شاخص کل بودیم و ارزش معاملات برابر با ۴۶.۰۴۱ میلیارد ریال بود. در بازار روز جاری در انتهای کار شاهد افزایش سطح تقاضا بودیم به صورتی که برخی از نمادهایی که چندین روز در صف فروش بودند و نقد شوندگی خود را از دست داده بودند صف‌های فروش آنها جمع آوری شد و برخی از آنها به رنگ سبز تابلو رسیدند، امید است بازار از فردا بتواند روند صعودی به خود بگیرد.

بیشترین تأثیر را در بازار بورس

بورس امروز ۵ اسفند + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار بورس

بورس امروز ۵ اسفند + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در بازار فرابورس

بورس امروز ۵ اسفند + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار فرابورس

بورس امروز ۵ اسفند + اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد فولاد هرمزگان

شرکت فولاد هرمزگان در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است که با وجود این شرکت استان هرمزگان به قطب سوم فولاد کشور تبدیل می‌گردد؛ از ویژگی‌های این شرکت مجاورت با آب‌های خلیج فارس جهت دسترسی آسان به آب‌های آزاد، نزدیکی به مخازن عظیم گاز عسلویه، مجاورت با ذخایر سنگ آهن گل گهر، مجتمع بندری شهید رجایی و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی می‌باشد.

طرح احداث یک مجتمع عظیم فولادی در سال ۱۳۷۸ در استان هرمزگان در در دستور کار شورای محترم اقتصاد مطرح و پس از تائید مراحل اجرایی بزرگترین پروژه وزارت صنایع و معادن شامل خاکبرداری، بتن‌ریزی، ساخت اسکله‌های عظیم فولادی و هزاران تن مصالح و تجهیزات مورد نیاز دیگر در سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

واحد احیای مستقیم (کارخانه آهن سازی) با ظرفیت سالانه ۱۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در مدت ۳۲ ماه با تلاش بی وقفه متخصصان و صنعتگران داخلی که در نوع خود یک رکورد بی نظیر ساخت در کشور می‌باشد اجرا و در مهر ماه ۱۳۸۷ وارد فاز راه اندازی سرد و در اسفند ماه همان سال با حضور ریاست محترم جمهور راه اندازی شد.

در سال ۱۳۸۹ واحد فولاد سازی نیز وارد فاز تست گرم گردید که همزمان با اعیاد با سعادت شعبانیه در مرداد ماه همان سال نخستین ذوب کوره قوس الکتریکی و در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ اولین تختال آزمایشی شرکت فولاد هرمزگان تولید گردید. شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال (اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر است.

این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، ۷۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون است.

استفاده از سیستم کنترل آلودگی Dog House جهت کنترل و کاهش آلودگی برای نخستین مرتبه در کشور، وجود یکی از پیشرفته‌ترین آب شیرین کن‌های جنوب کشور جهت استفاده از آب دریا در فرایند تولید عریض‌ترین تختال کشور به عرض ۲۰۰۰ میلی متر جهت تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز، امکان تولید تختال به دو ضخامت ۲۰۰ میلی متر و ۲۵۰ میلی متر به منظور تنوع تولید و کسب جایگاه برتر در بازار تولید فولادهای پر کربن برای تولید فولادهایی با استحکام بالا تولید سنگین‌ترین تختال کشور به وزن ۴۶ تن استفاده از کوره آهک پزی عمودی دوقلو بالاترین سرعت ریخته گری تختال در کشور، حداکثر ۱.۶ متر بر دقیقه به منظور افزایش راندمان تولید استفاده از سیستم ۹۵ درصد شارژ اسفنجی (امکان نگهداری ۶۰ تن مذاب در کوره) که وابستگی نداشتن به نوسانات بازار قراضه از مزیت‌های آن است. ‌

بورس امروز ۵ اسفند + اخبار و وضعیت

این شرکت در ۹ ماهه سال جاری از فروش محصولات خود سودی بالغ بر ۳۳.۷۵۳.۹۱۴ میلیون ریال را شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که این مقدار ۱۰.۲۱۲.۱۴۷ میلون ریال بود رشدی بالغ بر ۲۳۱% را داشته است، در حال حاضر نسبت قیمت به درآمد سهم (p/e) شرکت برابر با ۸.۵ واحد می‌باشد در صورت تکرار گزارش سه ماهه سوم سال برای سه ماهه چهارم سال پیش بینی می‌شود که این نسبت به محدوده ۷ الی ۶.۵ واحد کاهش پیدا کند، لازم به ذکر است که نرخ محصولات فولادی در بازارهای جهانی در حال افزایش چشمگیر است.

بورس امروز ۵ اسفند + اخبار و وضعیت

وضعیت حقوق مالکانه شرکت (بررسی سود انباشته)

بورس امروز ۵ اسفند + اخبار و وضعیت

سود انباشته به جمع سودهای سال‌های گذشته گفته می‌شود که تقسیم نشده است و سودهای فصل جدید که شناسایی می‌شود به آن افزوده می‌شود، مقدار سود انباشته شرکت ۴۶.۴۸۵.۹۴۸ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶۹ درصدی داشته است.

افشای اطلاعات شپنا (الف)

شرکت پالایشگاه اصفهان ۱۰ درصد پتروشیمی اصفهان را که دیروز فرابورس عرضه شده بود خریداری کرده است. ارزش این سرمایه گذاری برابر با ۴.۸۱۴.۲۷۳ میلیون ریال است.‌

بورس امروز ۵ اسفند + اخبار و وضعیت

بررسی گزارشات ماهانه شرکت‌ها

ثشرق: شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ از محل واگذاری پروژه‌های خود ۱۳۴,۹۸۷ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۴۱۴ درصد افزایش داشته است.

مارون: شرکت پتروشیمی مارون طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۲۵,۳۷۲,۶۴۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۳۷ درصد افزایش داشته است.

تنوین: شرکت تأمین سرمایه نوین طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۱,۷۴۴,۸۶۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۰۸ درصد افزایش داشته است.

کمنگنز: شرکت معادن منگنز ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۱۷۵,۴۷۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش داشته است.

خاهن: شرکت آهنگری تراکتور سازی ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۶۵۸,۷۶۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۴۶۹ درصد افزایش داشته است.

بپیزد: شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۱,۶۹۳,۰۵۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۵۶ درصد افزایش داشته است.

فوکا: شرکت فولاد کاویان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۳,۲۷۴,۸۰۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۱۸۷ درصد افزایش داشته است.

شاملا: شرکت معدنی املاح ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۴۸۶,۶۷۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش داشته است.

چفپیر: شرکت تولید فیبر ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ معادل ۶۴,۲۷۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۰۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 477081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.