انعقاد ۳۱۲ میلیارد تومان قرارداد برای اجرای حلقه حفاظتی اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: برای پروژه حلقه حفاظتی شهر ۲۹ قرارداد با مبلغ ۳۱۲ میلیارد تومان منعقد شده است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با ارائه گزارش چهارساله معاونت عمران از ابتدای مهرماه سال ۹۶ تاکنون، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات این دوره مدیریت شهری، آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه حلقه حفاظتی آن هم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی بود.

وی افزود: مصوبه پروژه حلقه حفاظتی شهر مربوط به سال ۸۹ بوده و چندین مرتبه در ردیف بودجه‌ای قرار گرفت، اما عملیات اجرایی آن آغاز نشد؛ خوشبختانه در این دوره با درایت و شجاعت مدیریت شهری اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه برای پروژه حلقه حفاظتی شهر ۲۹ قرارداد با مبلغ ۳۱۲ میلیارد تومان منعقد شده است، ادامه داد: ۲۶ قرارداد با مبلغ ۲۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ابتدای مهرماه ۹۶ به بعد آغاز شده و ۱۲ قرارداد به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان تحویل موقت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۹ کیلومتر از مسیر حلقه حفاظتی شهر (رینگ چهارم) با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی در حال احداث است که امیدوارم بخش عمده پروژه تا مهرماه سال آینده به نتیجه برسد.

مظفر گفت: ادامه مسیر رینگ از کیلومتر چهار تا هفت و اتصال به جاده خاتون‌آباد و در ادامه اتصال به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی یکی از بزرگترین اقدامات و تحقق آرزوی چندین ساله مردم است.

وی با بیان اینکه باند شرقی رینگ روبروی نمایشگاه بزرگ اصفهان فعال است و پروژه لوپ‌های غربی تقاطع رضوان نیز به بهره‌برداری رسید، افزود: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی که دو کیلومتر از مسیر حلقه حفاظتی شهر را تشکیل می‌دهد، بزرگترین پروژه رینگ چهارم است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: کیلومتر چهار تا هفت رینگ چهارم با حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است؛ همچنین پروژه‌ای که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، حدفاصل کیلومتر ۴۰۰+۲ تا ۰۰۰+۴ مسیر رینگ است.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی دیگر پروژه رینگ چهارم در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری و اتصال بلوار فرزانگان است که تکمیل شد، تصریح کرد: پیش‌تر نیز دو کیلومتر از مسیر رینگ چهارم در تقاطع اشکاوند احداث شده است.

مظفر ادامه داد: پل دوربرگردان خروجی مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های رینگ اجرا شده است.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای ابر پروژه رینگ حفاظتی کاهش بار ترافیکی خیابان‌ها است که مبادی ورودی شهرهای دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه، فلاورجان، ابریشم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر 477067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.