راه‌اندازی اپلیکیشن سرویس‌یاب در اصفهان

مدیر بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات شهرداری اصفهان گفت: در اپلیکیشن سرویس یاب ۳۵۷ مکان سرویس بهداشتی تعریف شده که ۱۴۶ مورد آن با امکانات ویژه افراد توانخواه و معلولان است.

سید مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر اصفهان با حدود دو میلیون نفر جمعیت و حدود ۴۶ هزار هکتار وسعت، نیاز به توجه، خدمت‌رسانی بهینه در حوزه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به تجمیع عملیات نگهداری سرویس بهداشتی و تأسیسات شهری، افزود: گفت: نظافت، رفع اشکالات روزانه، تأمین مایحتاج بهداشتی، روشنایی، تهویه، ضدعفونی نمودن و … بر اساس سامانه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه اقدامی مهم و اثر بخش در جهت افزایش ارائه خدمات، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی خواهد بود.

مدیر بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات پذیرش گردشگران در شهر، تأمین خدمات مورد نیاز آنها است، گفت: از جمله نیازهای مهم شهروندان و همچنین گردشگران استفاده از سرویس بهداشتی است که در این راستا اقدامات گسترده‌ای از جمله افزایش ۸۳۹ چشمه از سال ۱۳۹۶ تا سال جاری صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به ساخت ۸۳۹ چشمه سرویس بهداشتی در چهار سال گذشته، گفت: امسال در ۱۶ نقطه شهر سرویس بهداشتی با ۱۲۴ چشمه احداث شده که به انضمام ۲۰ سرویس پرتابل که با ۴۰ چشمه تا پایان سال جاری در سطح شهر و اماکن پرتردد نصب و ۱۰ درصد به ظرفیت سرویس‌های بهداشتی شهر اضافه خواهد شد.

حسینی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که شهرداری اصفهان در ارتباط با سرویس‌های بهداشتی دارد، یکی از نکات مهم و تأثیرگذار برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و گردشگران استفاده از ظرفیت سرویس بهداشتی مساجد است، در همین راستا و در پایان سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای که توسط معاونت خدمات شهری شهرداری با مرکز مدیریت امور مساجد استان امضا شده ۵۲۷ چشمه سرویس بهداشتی از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها به منظور ارائه خدمات در دسترس عموم قرار گرفت.

مبنای حرکت و برنامه‌ریزی؛ مشارکت با مردم

مدیر بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات شهرداری اصفهان افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود و عدم امکان احداث سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهر و با توجه به اینکه اصفهان شهری مسافر پذیر است و افراد زیادی از داخل و خارج از کشور برای امور درمانی خود به این شهر مراجعه می‌کنند، از این ظرفیت برای رفاه حال مردم استفاده می‌شود.

وی مبنای حرکت و برنامه‌ریزی را مشارکت با مردم دانست و ادامه داد: بدون همیاری، مشارکت مردم و معتمدان محلی هیچ دستگاهی به ویژه دستگاه‌های خدمت رسان نمی‌تواند اقدام شایسته‌ای انجام دهد، امروزه نقش مردم در تصمیم‌گیری مدیریت شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست، بدون نظارت مردم نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد و تدوین برنامه‌ها باید بر مبنای نگاه مردم باشد.

حسینی به راه‌اندازی اپلیکیشن سرویس یاب اشاره کرد و تصریح کرد: شهرداری اصفهان به منظور رفاه شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی در جستجوی سریع و آسان سرویس‌های بهداشتی سطح شهر اصفهان، اپلیکیشن سرویس یاب را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر کرده است که در آن کاربران پس از ورود به اپلیکیشن سرویس یاب می‌توانند نزدیک‌ترین سرویس‌های فعال را با دو حالت عادی و ویژه افراد توان‌خواه تا فاصله ۵ کیلومتری نسبت به موقعیت خود مشاهده کنند؛ همچنین می‌توانند با انتخاب گزینه مسیریابی، مسیر رسیدن تا محل را روی نقشه آنلاین مشاهده کنند و با ثبت امتیاز، میزان رضایت خود را اعلام نمایند.

وی ادامه داد: با نصب این اپلیکیشن نزدیک‌ترین سرویس بهداشتی به محل استقرار و ساعات کاری هر سرویس بهداشتی معرفی و از طریق آن امکان ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و غیره فراهم شده است.

مدیر بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات شهرداری اصفهان گفت: اخیراً با هماهنگی که با سازمان بهزیستی شده است تعدادی از این سرویس‌های بهداشتی جهت استفاده معلولان بر اساس استانداردهای مورد نیاز تجهیز و مابقی به مرور تجهیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی این سرویس‌های بهداشتی با شماره کد اختصاصی مشخص است و برای هرکدام از آنها یک بارکد(QR) در نظر گرفته شده و شهروندان می‌توانند ضمن جست و جوی سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر هرگونه نظرات خود را به همراه تصاویر مد نظر برای هر سرویس بهداشتی به منظور بررسی فوری و اصلاح، ارسال کنند.

ساماندهی سرویس‌های بهداشتی با اپلیکیشن سرویس یاب

حسینی به قابلیت‌های این اپلیکیشن اشاره کرد و گفت: هم اکنون در این اپلیکیشن ۳۵۷ مکان سرویس بهداشتی تعریف شده که ۱۴۶ مورد آن با امکانات ویژه افراد توان‌خواه و معلولان است و با همکاری بهزیستی در حال مناسب سازی و تکمیل برای افراد مذکور هستیم و به مرور مشخصات و نشانی همه سرویس‌های بهداشتی سطح شهر به این نرم افزار اضافه خواهد شد.

وی گفت: این اپلیکیشن بر اساس شعاع پنج کیلومتر، نزدیک‌ترین سرویس‌ها را به کاربر نمایش می‌دهد و قابلیت اطلاع رسانی و ارسال نوتیفیکیشن (اعلان) برای کاربران از طریق اپلیکیشن نصب شده و در آن است.

مدیر بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات شهرداری اصفهان قابلیت جست و جو و مسیریابی سرویس‌های بهداشتی را از ویژگی‌های ممتاز این اپلیکیشن دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف راه اندازی اپلیکیشن، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و دریافت نقطه نظرات و انتقادات و پیشنهادات شهروندان، گردشگران و افراد توان‌خواه است.

وی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن با نام «سرویس یاب» در گوگل پلی، کافه بازار و مایکت ثبت شده و قابل دانلود است.

کد خبر 477060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.