توسعه و زیباسازی مبلمان شهری در اولویت شهرداری هچیرود

شهردار هچیرود توسعه و زیباسازی مبلمان شهری را از اولویت های این شهرداری توصیف کرد.‏

محمد کیا کجوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برای ساخت پیاده راه در هچیرود تلاش‌های زیادی شده است، تصریح کرد: طول این پروژه حدود ۲۰۰ متر و عرض پروژه نیز ۱۶ متر است همچنین هزینه تملک این مجموعه اعم از ضلع شرقی و غربی و تملک املاک شمالی، جنوبی و غربی حدود ۱۶ میلیارد تومان در یک فاز و حدود سه میلیارد تومان در فاز دوم بود.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه شامل پیاده‌روسازی، زیرسازی آسفالت و روشنایی معابر و همچنین مبلمان شهری بوده که حدود سه و نیم میلیارد تومان هزینه این پروژه است که به لحاظ اعتباری برای شهرداری هچیرود اعتبار مناسبی است.

شهردار هچیرود هدف از اجرای این پروژه را انتقال بار ترافیکی محلات بالادست به ضلع شرقی پل محور کناره عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه تمام خودروهایی که به سمت محلات بالا می‌روند از ضلع غربی بلوار خارج می‌شوند و به این ترتیب بار ترافیکی منطقه کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این مسیر در سال ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک خواهد رفت، خاطرنشان کرد: فاز سوم این مسیر از خیابان معروف به صفاری به سمت مزار قرار است در سال جاری اجرایی شود؛ این پیاده رو یک کار زیربنایی شهری بود و فاز دوم آن به طول ۵۰۰ متر به عرض متوسط شش و نیم متر با مساحت حدود دو هزار و ۲۵۰ متر مربع اجرای کفپوش داشته است و شامل حدود ۵۰۰ متر کانال به عرض یک متر در یک‌متر و ۲۰ سانتی‌متر بود.

کیا کجوری از هزینه ۵۰ میلیون تومانی برای اجرای فضای سبز این پیاده‌رو خبر داد و افزود: در خصوص تیرهای چراغ برق دکوراتیو منطقه ضعیف هستیم زیرا بسیار علاقه‌مند بودیم از پیمانکارهای بومی استفاده کنیم، اما پیمانکارانی از استان‌های دیگر در مزایده برنده شدند و هر تیر چراغ برق را به مبلغ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کردیم که در مجموع حدود ۱۵۶ میلیون تومان برای تیر چراغ برق استفاده شد.

وی با بیان اینکه هزینه تأمین مبلمان نیز ۱۳۵ میلیون تومان است که شامل سطل زباله، صندلی و نیمکت‌های موجود است، گفت: همچنین ۲۰ میلیون تومان نیز رنگ آمیزی و هزینه نصب نیمکت‌ها هزینه در بر داشت.

کد خبر 477052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.