بهترین شهرهای جهان برای دوچرخه‌سواران

دوچرخه‌سواری یکی از بهترین روش‌های رفت و آمد در داخل شهر محسوب می‌شود که منجر به حفظ سلامت جسمی و روانی کاربران می‌شود و کاهش چشمگیر انتشار آلاینده‌های هوا را همراه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زندگی مدرن و ماشینی امروزی، انسان را به استفاده هر چه بیشتر از وسایل حمل و نقل موتوری سوق داده و همین امر میزان تحرک او را به حداقل رسانده است. بدیهی است که دود ناشی از تردد خودروها بیشترین نقش را در افزایش میزان آلودگی هوا ایفا می‌کند و انسان را به سمت تحرک کمتر و تبعات منفی ناشی از آن سوق می‌دهد. در چند دهه اخیر، بی‌تحرکی منجر به اضافه وزن مردم در بسیاری از شهرهای جهان شده و خطر ابتلای آن‌ها را به بیماری‌هایی نظیر دیابت، امراض قلبی و فشار خون افزایش داده است. با این حال در بسیاری از شهرهای جهان نیز، مردم از دوچرخه‌سواری به عنوان بهترین وسیله برای رفت و آمد خود در مسیرهای شهری بهره گرفته‌اند. بدیهی است که در چنین شهرهایی، زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری از کیفیت بالایی برخوردار است و همین ویژگی، شهرنشینان را به تردد بیشتر از طریق این وسیله حمل و نقل پاک جذب کرده است. در ادامه بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه معرفی می‌شوند:

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان

کپنهاگ، دانمارک

اغلب مردم جهان، پایتخت دانمارک را به عنوان بهترین شهر برای دوچرخه سواری می‌شناسند. تقریباً تمام گردشگرانی که از کپنهاگ بازدید می‌کنند، از دیدن تعداد دوچرخه‌ها در فضاهای عمومی شگفت‌زده می‌شوند، سراسر شهر را افراد دوچرخه‌سوار اشغال کرده و کودکان خردسال، حتی چند سال قبل از رفتن به مدرسه در حال یادگیری دوچرخه‌سواری هستند. به لطف اقدامات بی‌نظیری که برنامه‌ریزان شهری برای ارتقای زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری انجام داده‌اند بیش از ۵۰ درصد مردم این شهر به وسیله دوچرخه‌ تردد می‌کنند. جالب است بدانید که حدود ۳۵ درصد از افرادی نیز که هر روز از حومه‌ها به مرکز شهر برای انجام امور خود سفر می‌کنند، سوار بر دوچرخه هستند. در حال حاضر ۳۹۰ کیلومتر مسیر برای دوچرخه‌سواری در این شهر وجود دارد که از طراحی ویژه‌ای برای جذب مردم به استفاده این وسیله حمل و نقل سبز برخوردار هستند.

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان

آمستردام، هلند

بازدید از مناطق مختلف و بسیار بی‌نظیر آمستردام تنها از طریق دوچرخه‌سواری لذت‌بخش است. امروزه بیش از ۸۰۰ هزار دوچرخه در سراسر شهر آمستردام وجود دارد که این یعنی تعداد دوچرخه‌ها از کل جمعیت شهر بیشتر است. دوچرخه‌ها سراسر شهر را اشغال کرده و هر لحظه افرادی به چشم می‌خورند که با آن‌ها در حال رفتن به مدرسه، دانشگاه، محل کار و مراکز خرید هستند. گردشگران خارجی کلانشهر آمستردام می‌توانند از این دوچرخه‌ها برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر بهره‌مند شوند و همه چشم‌اندازهای بی‌نظیر مسیر حرکت خود را با دقت از نزدیک نظاره کنند.

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان

پورتلند، ایالات متحده آمریکا

اگرچه شهرهای آمریکایی در زمینه کیفیت زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و گرایش مردم به این وسیله سبز با مناطق شهری اروپا قابل مقایسه نیستند با این حال مقامات پورتلند تلاش کرده‌اند که شهر خود را به یکی از بهترین مناطق دوستدار دوچرخه‌سواری جهان تبدیل کنند. شهروندان پورتلند نقشه‌های کاغذی مسیرهای دوچرخه‌سواری سراسر شهر را رایگان دریافت می‌کنند و از این طریق به اطلاعات مهم مربوط به مسیرهای ایمن و با بیشترین دسترسی به مکان‌های عمومی دست می‌یابند. علاوه بر این شهر بزرگ پورتلند از سیستم‌های اجاره دوچرخه برخوردار است که این وسیله را با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه به طور امانت در اختیار ساکنان علاقمند شهر قرار می‌دهد.

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان

مونترال، کانادا

مونترال بزرگترین شهر در استان کبک کانادا و همچنین از پرترددترین شهرهای آن محسوب می‌شود که بیش از ۶۰۰ کیلومتر آن را یعنی حدوداً دو برابر کپنهاگ، مسیرهای دوچرخه‌سواری فراگرفته است. دوچرخه‌سواران در فصل بهار تردد خود را از مسیرهایی آغاز می‌کنند که در سراسر شهر به خوبی و با دقت تمام طراحی شده است و به توقف در ایستگاه‌های مختلف با فاصله کم، برای خوردن و نوشیدن می‌پردازند؛ علاوه بر این، هر ساله در زمان مشخصی، یک جشنواره بزرگ و باشکوه برگزار می‌شود که طی آن از دوچرخه‌سوارانی با سنین مختلف، در حین یک مسیر حرکت در اطراف شهر، به طور ویژه‌ای پذیرایی می‌شود.

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان

توکیو، ژاپن

حدود ۱۴ درصد کل افراد در حال تردد، طی یک شبانه روز در پایتخت ژاپن را دوچرخه‌سواران تشکیل می‌دهد. اگر چه این عدد در مقابل ۵۰ درصد دوچرخه‌سواری در کپنهاگ، بسیار ناچیز به نظر می‌رسد با این حال، توجه به تراکم جمعیت در کلانشهر توکیو نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دوچرخه‌سواران اهل توکیو می‌توانند از امکانات ویژه‌ای نظیر محل مناسب برای پارک دوچرخه‌های خود و همچنین گردش‌های جمعی بهره ببرند که اغلب توسط مقامات شهری برگزار می‌شود. کشور ژاپن در ساخت باکیفیت‌ترین دوچرخه‌ها در سراسر جهان شهرت دارد و بسیاری از دوستداران دوچرخه‌سواری تلاش می‌کنند وسیله‌های سبز تردد خود را از بین برندهای ژاپنی انتخاب کنند.

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان

کد خبر 477041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.