پیرلو پُر از ایده و طرح است؛ یووه امیدوار به همه چیز!

تیم فوتبال یوونتوس با آندره‌آ پیرلو، شرایط خوبی تجربه میکند، چه زمانی که او بازیکن تیم بود و چه الان که به عنوان سرمربی بانوی پیر فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آن زمانی که به بازی پیرلو نگاه می‌کردید او را چطور می‌دیدید؟ مثل یک طرفدار عادی، یک هافبک کار درست را مشاهده می‌کردید که بلد است چطور تیم را به حرکت دربیاورد یا مثل طرفداران عاشق پیرلو محو تماشای کسی میشدید که خودش برای خودش قانون تعیین می‌کرد و خودش رئیس خودش بود؟!

پیرلو زیر آن ماسک بی‌تفاوتی که روی چهره‌اش نصب بود، سرشار از طغیانگری بود، یعنی مهم نبود روی آن نیمکت آنچلوتی نشسته باشد یا لیپی و یا کونته. او خودش تصمیم می‌گرفت چه کار کند.

او پُر از ایده و طرح بود، سرشار از خلاقیت و حالا وقتی که روی نیمکت یک تیم می‌نشیند، چطوری می‌تواند خالق چیزهای نو و تازه نشود؟ از روز اولی که روی نیمکت یوونتوس نشست تا همین چند شب پیش که موفق به حذف اینتر کونته از جام حذفی شد، او مدام در حال آزمایش تفکراتش است. تفکراتی که وقتی تغییر پیدا می‌کنند باعث به دست آوردن موفقیت هم می‌شوند.

مثلاً در دیدار اول او با کومان در لیگ قهرمانان امسال، مرد هلندی در آلیانز مربی جوان ایتالیایی را شکست می‌دهد اما وقتی در نیوکمپ به مصاف هم می‌روند، کومان از تقابل با یک تیم دیگر غافلگیر می‌شود و نتیجه برد قاطع یوونتوس است. یوونتوس پیرلو فرق کرده است.

پیرلو در اولین بازی‌اش برابر کونته هم شکست خورده اما در آخرین بازی در حالی که تیم استاد نیاز مُبرم به برد دارد، در یک نیمه حتی از گرفتن توپ هم عاجز می‌ماند!

گفته شد پیرلو پُر از ایده و طرح است. طرح‌های پیرلو اما با اشکال اجرا می‌شود، اینکه خودش فعلاً تازه کار است یک دلیل است و دلیل دیگری که خیلی مهمتر است؛ "ابزار" است. به بارسلونای ۲٠٠۹ نگاه کنید؛ ظهور پپ با کلی ایده، مجریان طرح در میانه‌ی زمین؛ ژاوی-اینیستا. در تیم پیرلو؛ بنتانکور و ربیوت!

مشخص است که طرح‌ها به تنهایی کفایت نمی‌کنند، ساندرو و دانیلو به وسط می‌روند اما قرار است چه‌کار کنند؟ در طول ۹٠ دقیقه فقط یک بار ساندرو و برناردسکی استارت یک همکاری مشترک را زدند و آن هم بی‌سرانجام!

ابزار و ایده‌هایی که نیاز به تقویت دارند مشکلات تیم هستند. برای همین است که توپ از نیمه زمین یووه بیرون نمی‌رود، پاس‌های پرتعداد به حمله ختم نمی‌شود و موقعیت‌های یوونتوس روی توپگیری از حریف به دست می‌آید.

یوونتوس پیرلو با این وضعیت جزو مدعیان قهرمانی اروپا نیست، اما تیم با برنامه‌ای است. حتی اگر شلخته به نظر برسد و تابع هیچ نظمی نباشد، دارای نقشه برای رسیدن به موفقیت است و مهمتر از همه اینکه خوب دفاع کردن را بلد است.

تیم پیرلو دیدار رفت مرحله ۱/۸ نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در پرتغال دو بر یک به پورتو باخته، اما یادتان که نرفته چه تیم‌هایی با خوب دفاع کردن به فاتحان بزرگی تبدیل شدند. یوونتوس پیرلو امسال می‌تواند به همه چیز امیدوار باشد.

کد خبر 477021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.