آماده‌باش ستاد مدیریت بحران آستارا همزمان با بارش برف

شهردار بندرآستارا از آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با حوادث بارش برف خبر داد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان مبنی بارش برف در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هفته جاری در استان و شهرستان آستارا حدود ۱۳۰ نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا با حضور رئیس اداره هواشناسی این شهرستان تشکیل شد و نیروها چارت بندی و شیفت بندی شده‌اند و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

شهردار آستارا عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران شهرداری دارای سه دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل میکانیکی، یک دستگاه بابکت، پنج دستگاه خودروی کامیون و سه دستگاه خودروی خاور مجهز به زنجیر چرخ بوده و سرویس و تعمیرات لازم روی تمامی ماشین آلات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی که در شهرستان آستارا ماشین آلات سنگین و برف روب در اختیار دارند در واحد آتش نشانی مستقر شدند تا در زمان بارش برف به شهرداری کمک کنند.

معیتی ادامه داد: مدیریت شهری یک تانکر هفت هزار لیتری سوخت گازوئیل مورد نیاز ماشین آلات را برای مواقع بحرانی تهیه و ذخیره کرده است.

وی افزود: مدیریت شهری بیش از ۲۰ تن نمک خریداری و انبار کرده است و برای جلوگیری از یخ زدگی معابر و خیابان‌ها از ساعات اولیه بامداد نمک‌پاشی می‌شود.

شهردار آستارا یادآور شد: برای زمان بارش برف، تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری درختان پرخطر فضای سبز شهری را با همکاری اداره برق هرس کرده است و نیروها در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

معیتی به شهروندان توصیه کرد؛ تا در هنگام برف‌روبی معابر توسط نیروهای شهرداری از پارک خودرو در خیابان خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 477020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.