شکوفایی تمدن بشری، برآیند ایده‌های خلاقانه مهندسان است

شهردار قم با تبریک روز مهندس گفت: هنرمندی مهندس را می‌توان در عملی سازی علم به خوبی مشاهده کرد که چگونه علم را تجسم می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"شکوفایی تمدن بشری، برآیند ایده‌ها و پدیده‌های خلاقانه مهندسین سخت‌کوش است و می‌توان گفت که خداوند اولین مهندس خلقت است و فضای ذهنی هر مهندس در راستای بهره‌مندی از هندسه نظام هستی است. تمدن‌ها مرهون فکر و اندیشه هستند و مهندس مجری تجلی این ادراک بلند در آینه تاریخ است. دنیای مدرن و تکنولوژی امروز نیز در سایه توانمندی خلاقیت‌های بزرگ مردانی است که مهندسی را جلوه می‌بخشند.

هنر مهندس این است که تجسم درایت را با تبسم رضایت تلفیق می‌کند و خود را محصور در شرح وظایف نمی‌بیند بلکه منظومه‌ای از برنامه‌ریزی مبتنی بر هدف، محاسبه، طراحی، ساخت، اجرا و هماهنگی‌های بین بخشی را با وجدان، نجات، دفاع، امنیت، کنترل و نظارت تلفیق می‌کند. استحکام شخصیتی مهندس متعهد و متخصص چنان است که از الزامات فنی سازمان نظام مهندسی خلقت الگو برداری کرده و در چارچوب آن نقش‌آفرینی می‌کند.

هنرمندی مهندس را می‌توان در عملی سازی علم به خوبی مشاهده کرد که چگونه علم را تجسم می‌بخشد. نمود آثار خلاقیت مهندس, بروز خدماتی متناسب با نیاز است و ادبیات حاکم بر افکار و رفتار هر مهندس, مسئولیت پذیری وی را نمایان می‌کند و دقت، سرعت، هدفمندی، نظم دهی، امنیت بخشی، آزمایش، نظارت و کنترل را در پی دارد که ثمره آنها این است که آرامش خاطر را برای جامعه انسانی به ارمغان می‌آورد.

اینجانب پنجم اسفند، روز بزرگداشت دانشمند ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی را به تمامی مهندسین تلاشگر و مجاهد تبریک گفته و سلامتی و موفقیت را برایشان آرزومندم. "

کد خبر 477015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام بر شهردار فرهیخته قم