قالیباف: نماینده دولت در دفاع یا مخالفت با پیشنهادها، تحلیل سیاسی ارائه نکند

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات نماینده دولت در صحن علنی مجلس، گفت: مجلس محرومان را از پرداخت آب، برق و گاز معاف کرد لذا نماینده دولت در دفاع از لایحه اظهارات سیاسی نداشته باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، در نشست علنی امروز -سه شنبه ۵ اسفندماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی پیشنهادی در بند (الف) تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، مبنی برافزایش نرخ آب بهای شهری مشترکان پرمصرف، سیدحمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه دراین‌باره، اظهار کرد: شاید مخاطب پیشنهاد دهنده فقط مردم شهرها از جمله شهر تهران باشد اما این پیشنهاد مردم حاشیه شهرها را نیز که یک ریال هم برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در ادامه محمدباقر قالیباف با اشاره به اظهارات پورمحمدی درباره این بند، گفت: دولت و مجلس تمامی مشترکانی که زیر الگوی مصرف آب، برق و گاز قرار دارند را معاف کرد، چرا باید پشت تریبون اینگونه عنوان شود که ما به این عزیزان ظلم می‌کنیم؟

وی با بیان اینکه این طور سخن گفتن به هیچ عنوان درست نیست، تصریح کرد: پیشنهاد مورد نظر نماینده پیشنهاد دهنده این است که مشترکینی که مصرف آب و برق و گاز بالاتر از الگوی مصرف دارند، رقم بیشتری را جهت مصرف خود پرداخت کنند ولی آب و برق و گاز محرومان و تمامی کسانی که زیر الگوی مصرف، قرار دارند، رایگان شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خواهش من این است نکاتی که در دفاع از بودجه بیان می‌شود خدایی ناکرده رگه سیاسی نداشته باشد؛ هم اکنون در رابطه با بندی صحبت شد یا موافق هستید یا مخالف؛ تحلیل روی آن نگذارید.

کد خبر 477006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.