اصفهان با خانه تکانی شهر به استقبال بهار می رود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان در ماه پایانی سال با طرح " به استقبال بهاران" دنبال ارتقای کیفیت زندگی و ایجاد سرزندگی در شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در برنامه تلویزیونی اینجا اصفهان در خصوص ارائه خدمات شهری و افزایش زیست پذیری اظهار کرد: با توجه به اقلیم شهر اصفهان و بافت صنعتی اطراف این کلانشهر، توجه به توسعه فضای سبز ضرورت دارد؛ همچنین طبق قانون هوای پاک، الزاماتی برای شهرداری و دستگاه‌های دیگر وجود دارد که باید طبق آن حرکت کنند.

وی افزود: روزانه یک میلیون خودرو، ۶۰۰ هزار موتورسیکلت، ۱۸ هزار سرویس ماشین آلات سنگین بخش صنعتی و هزار و ۸۰۰ دستگاه سرویس ایاب و ذهاب در این کلانشهر تردد می‌کنند بنابراین با این وضعیت آلایندگی‌ها، توجه به توسعه فضای سبز دوچندان می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: از پنج هزار هکتار فضای سبز، چهار هزار هکتار آن در اختیار شهرداری است که مجموعه مدیریت شهری در تلاش است با توجه به شرایط آب و هوا، فضای سبز، سرانه فعلی را حفظ کند زیرا با کمبود منابع آبی روبرو هستیم.

امیری با بیان این که یکی از اولویت‌های معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، حفظ سرانه موجود فضای سبز است، افزود: سرانه فضای سبز بر اساس جمعیت دو میلیون نفری اصفهان برای هر نفر ۲۹ متر مربع است؛ باید دنبال توسعه فضای سبز شهر اصفهان باشیم، چرا که شرایط آب و هوایی و ریزگردهای اطراف اصفهان باعث ایجاد آلودگی می‌شود و مقابله با آن افزایش فضای سبز را می‌طلبد اما وضعیت نامطلوب منابع آبی این اجازه را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته با تاکید شهردار اصفهان و شورای اسلامی شهر به سمت کسب منابع آبی پایدار حرکت کرده‌ایم و در همین راستا تاکنون دو تصفیه خانه پساب راه اندازی شده و عملیات اجرایی احداث سه تصفیه خانه دیگر آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای تأمین منابع آبی پایدار هزینه شده است، افزود: شهروندان اصفهانی مسئولیت پذیر هستند و به شهر تعلق خاطر دارند همچنین در مسائل مدیریت شهری مشارکت می‌کنند و در برابر ضعف و مشکلات تذکر می‌دهند در این راستا معاونت خدمات شهری شهرداری درصدد است تا شرایط تامین آرامش و آسایش را در ۵۸۸ پارک اصفهان فراهم کند.

امیری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شهر، ایمن بودن آن است، گفت: شهرداری اصفهان در راستای ارتقای سطح تاب‌آوری و افزایش ایمنی شهر در برابر خطرات احتمالی، پروژه‌های خوبی را پیش بینی کرده است؛ با توجه به جمعیت شهر اصفهان به ازای هر ۵۰ هزار نفر، یک ایستگاه آتش نشانی نیاز است که در حال حاضر ۲۵ ایستگاه آتش نشانی فعال است که فعالیت ایمنی و مقابله با حوادث و فوریت‌ها پیش آمده را کنترل می‌کنند، همچنین چهار ایستگاه آتش نشانی در حال ساخت است که ظرف سه ماه آینده بهره برداری می شود.

وی گفت: مدیریت شهری و شورای شهر از توجه به میزان ایمنی شهر، سطح سلامت شهروندان و زمینه‌های کاهش خطرات احتمالی غافل نبوده‌اند؛ در همین راستا طی دو سال گذشته بالغ بر ۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین، سنگین و فوق سنگین بالغ بر یک صد میلیارد تومان برای سازمان آتش نشانی خریداری شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به شاخص کیفیت و سطح ارتقای خدمات سازمان آتش نشانی، افزود: با توجه به آموزش‌های سازمان آتش نشانی و سازمان‌های فرهنگی در مراکز عمومی، بروز حوادث در شهر ۳۰ درصد کاهش یافته است، همچنین زمان رسیدن به محل حادثه را که در سال گذشته چهار دقیقه و ۲۳ ثانیه بوده را به کمتر از چهار دقیقه کاهش دادیم.

امیری با بیان اینکه طرح هدایت آب‌های سطحی شهر در دست مطالعه است، خاطرنشان کرد: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل به مراحل پایانی رسیده است؛ همچنین هشت میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات ساختمان مدیریت بحران برای سال آینده پیش بینی شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری، مناسب سازی معابر و دسترسی آسان شهروندان و قشر معلول و کم توان به پارک‌ها و فضاهای تفریحی است البته طی دوره گذشته بسیاری از مناطق پانزده‌گانه اقداماتی را انجام داده‌اند که عملکرد آن به خوبی در سطح شهر نمود پیدا کرده است؛ همچنین با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، نقطه نظرات افراد معلول و کم توان به شهردار و مشاوران ایشان منتقل می‌شود در این راستا همگام سازی و منطبق سازی حمل و نقل عمومی برای افراد معلول انجام شده است.

وی با اشاره به روند آماده سازی شهر برای آغاز سال جدید گفت: تحول شهر یکی از برنامه‌های شهرداری اصفهان در ماه‌های پایانی سال است که همانطور که شهروندان با خانه تکانی به استقبال سال نو می‌روند مدیریت شهری نیز معتقد است که سیما و چهره شهر را برای خانه تکانی شهر باید دگرگون کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: برای ماه پایانی سال طرح "به استقبال بهاران" ابلاغ و تصویب شده که جلسات هماهنگی آن نیز برگزار شد و در مناطق پانزده‌گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری در تلاشند که نشاط و شادابی را در منظر شهر برای سال جدید ایجاد کنند.

امیری خاطرنشان کرد: جداول شهر به طول یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر، نرده‌ها و حفاظ‌های تقاطع‌ها و پل‌ها به طول ۸۱ هزار متر و ۴۱ هزار پایه برق که در فضای سبز نصب شده است برای سال نو رنگ آمیزی خواهد شد؛ ۵۰۰ فواره و آبنما در میادین باید برای سال نو آماده شود تا برای افزایش نشاط و آرامش شهروندان چهره خوبی برای شهر فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: شهرداری با تعامل شورای اسلامی شهر دنبال ارتقای کیفیت زندگی در اصفهان، سرزندگی، برابری اجتماعی و کالبدی و افزایش مشارکت شهروندان است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیروی شهرداری و شرکت پیمانکاری برای انجام خدمات شهری مشغول پاکسازی و جمع آوری پسماند تر و خشک هستند. سازمان مدیریت پسماند نیز در تلاش است که در روزهای پایانی سال ظرفیت خود را با توجه به حجم زباله‌ها در خانه تکانی‌ها افزایش دهد.

امیری اظهار کرد: سازمان میادین نیز موظف شده با همکاری سازمان صنعت و معدن میوه شب عید شهروندان را در بازارهای روز کوثر تأمین کنند، سازمان آرامستان‌ها نیز در روزهای پایانی سال به علت مراجعات شهروندان به باغ رضوان به دنبال خدمات رسانی ویژه به شهروندان است.

کد خبر 476931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.