مصرف مواد غذایی سرشار از فروکتوز عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم‌های غذایی سرشار از فروکتوز، عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن انسان را مختل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً نوشیدنی‌های شیرین، شیرینی‌ها و غذاهای فرآوری شده سرشار از فروکتوز هستند. با وجود اینکه مصرف فروکتوز خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع دو و کبد چرب غیرالکلی را افزایش می‌دهد، اما مصرف آن در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مصرف مواد غذایی سرشار از فروکتوز بر سیستم ایمنی بدن انسان، مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروکتوز عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد را مختل می‌کند در این صورت مولکول‌های واکنش پذیر بیشتری تولید می‌شود که معمولاً با بروز التهاب همراه است که به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب وارد می‌کند و عملکرد اعضای مختلف بدن را مختل می‌کند.

به گفته پژوهشگران این التهاب باعث بروز چاقی می‌شود. البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده تایید شود. بررسی مؤلفه‌های مختلف رژیم غذایی به درک بهتر عوامل تأثیرگذار بر التهاب و بیماری‌های مربوط به آن کمک می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

کد خبر 476911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.